Instalace nové mostní konstrukce začala v úterý kolem deváté hodiny večer. Stavbaři práce dokončili kolem půlnoci, tedy dříve, než se čekalo. „Odstranění staré konstrukce mostu jsme provedli letos v únoru,“ řekl mluvčí Správy železnic (SŽ) Pavel Tesař. Původně SŽ očekávala, že práce potrvají do ranních hodin.
Masivní ocelová konstrukce vážící téměř 310 tun byla na místo dopravena už v noci z neděle na pondělí.
Transport se uskutečnil po trase přes Jižní spojku a Barrandovský most, a to maximální rychlostí 10 kilometrů za hodinu. Kvůli nadměrnému rozměru museli dělníci po cestě demontovat semafory, svodidla i dopravní značky.
Následně došlo v pondělí i k sundání sousedního, už nevyužívaného mostu. Druhá část původní železniční konstrukce ale zatím zůstává v provozu. Rozřezána bude až v listopadu, kdy už bude nový most plně funkční pro vlakový provoz.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
Na komplikovaný noční převoz z neděle na pondělí dohlížela policie a dopravní konvoj zajišťovala přepravní společnost s pomocí několika doprovodných vozidel.
Přestože se kvůli náročnosti očekávaly dopravní potíže, provoz se podle policie obešel bez větších problémů. „Z našeho pohledu žádné dopravní komplikace nenastaly,“ sdělil v pondělí ráno pro iDNES.cz policejní mluvčí Jan Rybanský.
Nová konstrukce mostu dorazila na Smíchov. Vezl ji valník s 22 nápravami![]() |
Instalace mostu uzavřela část Nádražní ulice. Provoz je přerušen pro automobily i tramvaje v úseku mezi ulicemi U Železničního mostu a Kotevní. Uzavírka potrvá až do neděle 27. července.
Výměna mostu je klíčovou částí modernizace smíchovského nádraží, kterou provádí Správa železnic. Projekt zahrnuje nejen rekonstrukci mostních konstrukcí, ale také obnovu podchodů, výstavbu nové lávky přes kolejiště, modernizaci nástupišť a přestavbu nádražních budov včetně nového křídla.
21. července 2025 |






