„Samotné osazení mostní konstrukce odstartuje v úterý kolem 22:00. Práce potrvají do brzkých ranních hodin,“ uvedla pro iDNES.cz mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Dodala, že první část původního mostu byla rozebrána už letos v únoru.
Po druhé části se stále jezdí. „Rozřeže se až v listopadu, kdy už budou na nové konstrukci instalované koleje a vše potřebné k plynulému vlakovému provozu,“ doplnila.
V noci na pondělí převážela nákladní souprava ocelovou konstrukci nového mostu. Souprava měřila 59 metrů a vážila téměř 310 tun. Policisté dopředu varovali, že její cesta může zkomplikovat dopravu.
„Z našeho pohledu žádné dopravní komplikace nenastaly,“ sdělil v pondělí ráno pro iDNES.cz policejní mluvčí Jan Rybanský. Konvoj zajistilo několik vozidel přepravní společnosti a policie.
Transport se odbýval maximální rychlostí 10 kilometrů v hodině. Podle mluvčí Správy železnic museli dělníci na některých úsecích demontovat dopravní značení, svodidla či semafory.
Trasa vedla přes ulici Švehlova na Jižní spojku do ulice V Podzámčí přes Barrandovský most až do cílové ulice Nádražní na Smíchově, kam souprava dorazila kolem páté hodiny ráno.
Tři sta tun komplikací. Po Jižní spojce projede obří náklad, hrozí kolony![]() |
Kvůli instalaci nové ocelové konstrukce železničního mostu je už od sobotní noci uzavřena část Nádražní ulice. Auta ani tramvaje do neděle 27. července neprojedou úsekem mezi ulicemi U Železničního mostu a Kotevní.
Výměna mostní konstrukce je součástí rekonstrukce Smíchovského nádraží, kterou provádí Správa železnic. Kromě přestavby podchodů, lávky přes kolejiště a nástupiště je v plánu také rekonstrukce nádražních budov a stavba nového křídla.
12. února 2025 |







