Nová konstrukce mostu dorazila na Smíchov. Vezl ji valník s 22 nápravami

  10:38,  aktualizováno  17:32
Velmi pomalý převoz těžké konstrukce v noci napříč Prahou i uzavřená Nádražní ulice. To jsou okolnosti, za nichž vrcholí přípravy na výměnu železničního mostu na Smíchově, který je součástí přestavby tamního nádraží. S osazováním nového mostu by dělníci měli začít v úterý večer, práce potrvají až do rána. V pondělí odpoledne stavbaři na místě ještě snesli vedlejší, už nevyužívaný železniční most.

„Samotné osazení mostní konstrukce odstartuje v úterý kolem 22:00. Práce potrvají do brzkých ranních hodin,“ uvedla pro iDNES.cz mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Dodala, že první část původního mostu byla rozebrána už letos v únoru.

Po druhé části se stále jezdí. „Rozřeže se až v listopadu, kdy už budou na nové konstrukci instalované koleje a vše potřebné k plynulému vlakovému provozu,“ doplnila.

Demolice původního železničního mostu u Smíchovského nádraží v Praze (21. července 2025)

V noci na pondělí převážela nákladní souprava ocelovou konstrukci nového mostu. Souprava měřila 59 metrů a vážila téměř 310 tun. Policisté dopředu varovali, že její cesta může zkomplikovat dopravu.

„Z našeho pohledu žádné dopravní komplikace nenastaly,“ sdělil v pondělí ráno pro iDNES.cz policejní mluvčí Jan Rybanský. Konvoj zajistilo několik vozidel přepravní společnosti a policie.

Transport se odbýval maximální rychlostí 10 kilometrů v hodině. Podle mluvčí Správy železnic museli dělníci na některých úsecích demontovat dopravní značení, svodidla či semafory.

Trasa vedla přes ulici Švehlova na Jižní spojku do ulice V Podzámčí přes Barrandovský most až do cílové ulice Nádražní na Smíchově, kam souprava dorazila kolem páté hodiny ráno.

Tři sta tun komplikací. Po Jižní spojce projede obří náklad, hrozí kolony

Kvůli instalaci nové ocelové konstrukce železničního mostu je už od sobotní noci uzavřena část Nádražní ulice. Auta ani tramvaje do neděle 27. července neprojedou úsekem mezi ulicemi U Železničního mostu a Kotevní.

Výměna mostní konstrukce je součástí rekonstrukce Smíchovského nádraží, kterou provádí Správa železnic. Kromě přestavby podchodů, lávky přes kolejiště a nástupiště je v plánu také rekonstrukce nádražních budov a stavba nového křídla.

12. února 2025

Autor: