iDNES.cz

Metro na trase A nebude omezeno v provozu od stanice Dejvická ale Petřiny

  11:00
V současnosti dochází na stanici metra A Dejvická k tak zvanému pásmování. Každá druhá souprava v této stanici končí.

Novou konečnou linky A je stanice Nemocnice Motol. Soupravy odtud do konečné v Hostivaři dorazí za 32 minut. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Od první června tomu tak nebude, pásmování se posune až na stanici Petřiny.

Teprve z Petřin pojede na konečnou Nemocnice Motol jen některý vlak. Zvýší to výdaje na provoz, a to ročně o 30 milionů korun. Uvedl to náměstek primátorky Petr Dolínek. „Odhady ROPID se ukázaly být nepřesné, lidé si prodloužení metra skutečně oblíbili, a tak na stanici Dejvická zůstávalo kolem 10 až 130 lidí a další vlak odjížděl se stoprocentně naplněnými prvními a druhými vagony,“ upozornil P. Dolínek.

Výtah, eskalátor nebo pásový dopravník

Tahanice kolem absence eskalátoru u východu k autobusu l. č. 119, který jede na letiště, už město řeší. Má tři možnosti. Buď postavit pásový dopravník na zavazadla za tři miliony, nebo výtah přímo na zastávku za osm milionů anebo eskalátor asi za 15 milionů korun. Nejrychleji lze postavit dopravníkový pás, který by se stavěl osm měsíců. Podporuje ho i dopravní komise Prahy (členové napříč politickou reprezentací). Na druhém místě je nejdražší řešení – eskalátor, jehož stavba by trvala přes rok.

Dopravník i jinde?

Pásový dopravník pro zavazadla by se po odzkoušení mohl objevit například na Autobusovém nádraží Florenc. „Chtěl bych podotknout, že na rozdíl od Veleslavína, kde cestující na letiště mají výrazně lehčí zavazadla, není váha zavazadel cestujících autobusem nijak výrazně omezena,“ upozornil P. Dolínek. Proto také vidí možnost po zkušenostech z Veleslavína takový dopravník instalovat rovněž na Florenci, ale i v jiných stanicích.

Proč ne výtah?

Výtah lze ve stanici Nádraží Veleslavín také postavit. Není to sice nejdražší řešení, ale odborníci upozorňují na to, že by měl malou kapacitu. Nutno také podotknout, že ve stanici už jeden bezbariérový výtah je a vejde se do něj, jak při slavnostním otevření vyzkoušeli lidé z hudebního uskupení The Tap Tap, asi 12 lidí a vozíčkář na elektrickém, tedy značně objemném, vozíku.

I zastřešení bude

Město a DPP také ustoupily nátlaku cestujících a chtějí dát zastřešit vchody ve stanicích na Bořislavce a Nádraží Veleslavín. Cena stavby zastřešení je odhadována na 26 milionů korun. Jde asi o 12 vchodů, které by údajně potřebovaly střechu. Stavět se bude navzdory tomu, že v mnoha jiných stanicích metra žádná zastřešení nejsou a ani v době dešťů a mrazů se tam počet úrazů a uklouznutí nezvyšuje. Zastřešení by měly být podle Petra Dolínka hotova do podzimu, než začnou plískanice.


zpět na článek