Zájemci si mohou karty za poplatek 200 korun pořídit na několika místech, mimo kontaktní centrum Lítačky ve Škodově paláci budou dostupné v budově centrálního dispečinku DPP, ve stanicích metra Letňany a Roztyly a také ve čtyřech infocentrech DPP ve stanicích Anděl, Hradčanská, Můstek a Nádraží Veleslavín.
V jaké podobě používáte Lítačku?
„Pro design limitované edice karty Lítačka jsme se inspirovali unikátními obklady stěn, které navrhl hlavní architekt pražského metra Jaroslav Otruba. Dlaždice zvané lidově ‚prsa‘ a ‚antiprsa‘ jsou charakteristické pro linku A,“ uvedl Zdeněk Hřib, náměstek primátora hlavního města Prahy dopravu a předseda dozorčí rady DPP.
„Tento design jsme vybrali jako reprezentativní pro kulturní a technické dědictví pražského metra, které je považováno za jedno z nejkrásnějších a nejefektivnějších na světě,“ doplnil.
Limitované edice Lítačky vyšly již v minulosti, karta v designu obkladů typických pro linku metra A je však první limitovaný design, který se váže k některému z výročí pražské MHD.
„Cíleně jsme pro ni vybrali kazetu v barvě champagne, protože obklady v tomto odstínu jsou použity ve všech stanicích od Hradčanské po Floru, a tvoří tak spojovací linii. Speciální edice karty Lítačka je dalším příspěvkem do portfolia dárkových předmětů, které jsme připravili k 50. výročí zahájení provozu pražského metra,“ řekl Petr Witowski, generální ředitel DPP.
Metro si připomnělo 50 let od spuštění, z Kačerova vyjela historická souprava![]() |
„Příští rok oslavíme další dvě významná výročí týkající se MHD v Praze: 150 let od zahájení provozu MHD jako takové a 100 let od zahájení provozu pravidelné autobusové dopravy. Pevně věřím, že společně s Operátorem ICT se nám povede připravit pro fanoušky MHD další limitované edice karet Lítačka i k těmto výročím,“ dodal Witowski.
Kromě motivu obkladu vznikly pro limitovanou edici karet i další návrhy. „Jeden z nich např. pracoval s vizuálem prvních vlaků metra typu Ečs, které zahajovaly provoz na nejstarší lince C. Nakonec ale zvítězil grafický návrh s eloxovanými hliníkovými obkladovými kazetami, které jsou pro pražské metro naprosto ikonické. Ostatně právě kvůli nim patří stanice na lince A mezi nejhezčí na světě podle různých mezinárodních anket a žebříčků,“ vysvětlil pro iDNES Daniel Šabík, vedoucí tiskového oddělení DPP.
24. dubna 2024 |

