Nástupní stanice lanovky se má nacházet u konečné zastávky tramvají v Podbabě. Lanovka by vedla přes mezizastávku v západní části zoo v Troji a končila před obchodním centrem Krakov v Bohnicích.
Ačkoli tato varianta získala podporu Prahy 6 a Prahy 8, město ji zatím neschválilo a do voleb to už nestihne. O lanovce proto bude rozhodovat až nové vedení města.
„Po schválení studie radními a také zastupiteli bude možné začít pracovat na zanesení lanové dráhy do územního plánu, současně projektovat pro územní rozhodnutí a následně připravit dokumentaci pro stavební povolení. Pak se může začít stavět,“ řekl radní pro dopravu Petr Dolínek.
Podle odhadů by se první cestující mohli lanovkou svézt mezi lety 2023 a 2024.
Stavba vyjde až na 1,5 miliardy korun. To by podle Dolínka mělo být levnější než plánovaná tramvajová trať, se kterou se ale v Troji stále výhledově počítá.
Podle informací Regionálního organizátora pražské integrované dopravy (Ropid) by měla lanovka za hodinu převést dva až čtyři tisíce lidí. Platit v ní budou jízdenky a kupony MHD.
Ropid navrhl studii proveditelnosti stavby, která zahrnovala celkem čtyři různé trasy. Všechny začínají v blízkosti konečné tramvají v Podbabě (viz plánek v galerii).
Žlutá varianta vede okolo čističky odpadních vod na Císařském ostrově, další má mezizastávku ve východní části zoo a poslední by vedla přímo do Bohnic. Nakonec zvítězila červená varianta s mezizastávkou v západní části zoo.
Proti lanovce byla v minulosti městská část Praha-Troja, které se nelíbilo možné narušení krajinných prvků v trojské kotlině. Lanovka by také neměla vést přes zoo, jak dříve upozornil ředitel pražské zoo Miroslav Bobek, protože by ohrožovala bezpečnost zvířat a narušovala klidové území.
Dolínek také plánoval lanovku mezi Dvořákovým nábřežím a Letenskou plání. V srpnu chtěl návrh předložit pražským radním, materiál nakonec stáhl.