„Zkoušky dopadly výborně a jsme připraveni na provoz nižších stovek elektrokol po celé Praze,“ objasnil pro iDNES.cz zástupce firmy Rekola Jan Střecha.
Uživatelům se podle něj vyplatí hlavně pro pohyb v terasovitém terénu, kde je jízda na běžném kole příliš vyčerpávající. Na strojích s elektropohonem se lidé nezadýchají ani do kopce.
Podle údajů v aplikaci Rekola lidé za minutu jízdy na elektrickém kole zaplatí pět korun, služba je tedy oproti konkurentům nejvýhodnější. U Lime stojí stejná doba přibližně šest korun a u Boltu sedm korun. Všechny společnosti pak nabízejí různé balíčky a předplatné, které zvýhodňují delší jízdy.
„O každém kole víme, kde se nachází a jak je nabitá jeho baterie. Pokud se sníží na minimum, přijede náš servisman a baterii nahradí,“ vysvětluje Střecha proces údržby.
Kola už při vrácení nebude nutné fotit, přibudou i stojany, říká šéf Rekol![]() |
A zmiňuje ještě jednu výhodu. „Cyklisté se na elektrokolech necítí tak ohrožení v provozu, což je jeden z důvodů, proč se lidé v Praze bojí jezdit na čistě mechanických kolech,“ uvádí další důvod, proč by si lidé měli za tichý a šetrný dopravní prostředek zaplatit.
Několik společností v Praze nicméně nabízí i snadné vypůjčení sdílených automobilů. Kromě Boltu jde třeba o Car4way nebo Anytimecar.
Ceny půjčovného se často pohybují na úrovni – někdy i výrazně pod ní – půjčovného elektrokol, a to i těch od Rekola.
Do Olomouce se vrací sdílená kola, opozice kritizuje vyjednané podmínky![]() |
Firma Rekola už několik let provozuje v Praze i sdílená běžná jízdní kola, a to stejně jako další společnost Nextbike. Pražané je mohou každý den po určitý čas využívat zdarma, pokud mají kartičku městské hromadné dopravy Lítačku. Na elektrokola se tento bonus ovšem nevztahuje.




