„Veřejná doprava musí být rychlá, spolehlivá a uživatelsky přívětivá. Nástup všemi dveřmi je jedním z kroků, jak toho dosáhnout,“ říká krajský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký.
V rámci pilotního projektu se takový režim testoval již od poloviny minulého roku. Autobusy v pilotním testování měly nižší zpoždění a kratší jízdní doby.
Středočeský kraj schválil zdražení veřejné dopravy od ledna až o 30 procent![]() |
Problémem však mohou být snížené tržby. Ukazuje se totiž, že někteří cestující změnu zneužívají a při nástupu si nekupují jízdenku.
„Pokud by výrazně stoupl počet jízd načerno a byly by výrazně negativní dopady na tržby, jsme připraveni změny přehodnotit,“ připouští Borecký.
Jedním z nástrojů, jak jízdě bez platného lístku zabránit, má být zvýšení počtu kontrol. Středočeský kraj má v plánu kapacitu revizorů značně navýšit, aby byla zaručena dostatečná přepravní kontrola. Podle radního musejí cestující s tímto navýšením počítat.
Nový režim nástupu všemi dveřmi se vztahuje na linky číselných řad 3xx, 4xx a 9xx. Výjimka platí pro mezikrajské linky a spoje expresního charakteru. Pro takové spoje nelze zaručit dostatečný počet kontrol, a tak jsou z programu vypuštěny.