Samotné práce začaly loni v červenci. Železniční provoz na mostě se kvůli dlouho plánované rekonstrukci přerušil 10. ledna, uzavřený byl i pro pěší. Ti do té doby mohli využívat chodník vedoucí středem mostu, který na obou stranách lemovaly ploty. Opotřebovaná rozpraskaná panelová cesta některé lidi svým špatným stavem však odrazovala. Proto vznikla pěšina v místech druhé, chybějící koleje, kudy lidé chodili raději.
Branický most je po rekonstrukci. Vlaky začnou jezdit po dvou kolejích |
Zrekonstruovaná pěší lávka kopíruje polohu staré oficiální cesty, vede v „mezeře“ mezi oddělenými částmi mostu, po nichž vedou koleje.
Oprava mostu
|
„Lávka je za Správu železnic stavebně připravená. Nyní dojde k jejímu předání TSK, která ji bude spravovat. Ke zprovoznění by podle aktuálních informací mělo dojít 16. prosince,“ uvedla pro iDNES.cz mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Zcela nového provedení cesty si všimli i na diskusním fóru K-report, které se věnuje dopravě.
„No potěš koště, s těmi ocelovými rošty. Jsou lidé, třeba já, kteří mají z výšek strach. To bude moc prima koukat na tu řeku 19 metrů pode mnou,“ píše uživatel s přezdívkou Avia Furgon.
Mluvčí Správy železnic ale uklidňuje, že nejde o rošty s velikými oky.
„Materiál použitý na stavbu lávky je hustá mřížovina a kvůli přístupnosti po schodech je určena pro chodce,“ dodala Friebová. Bicykl nebo kočárek tak je třeba vynést, nebo si zvolit vhodnější trasu pro překročení Vltavy.
OBRAZEM: Dvě koleje na mostě, jedna do tunelu. Na Branickém mostě se finišuje |
Začátkem července se po roční pauze obnovil železniční provoz na Branickém mostě. V té době zatím jen na jedné nově přistavěné koleji. Druhá, zrekonstruovaná, k ní přibyla o téměř čtyři měsíce později.
Přidaná kolej by měla zvýšit kapacitu mostu, spojujícího Malou Chuchli a Braník. Trať nebudou využívat pouze nákladní dopravci, ale umožní také zavedení nových linek městské a příměstské železniční dopravy.
Nákladní vlaky opět mohou jezdit přes Branický most. V říjnu přibude druhá kolej |
Železniční doprava byla na mostě, postaveném v polovině 20. století, zahájena v roce 1964. Svůj oficiální název však dostal Branický most až o 5 let později. Do té doby byl znám spíše jako „most Inteligence“. Toto dodnes používané lidové označení je odvozené od toho že na jeho stavbě pracovala řada vzdělaných lidí přinucených komunistickým režimem nastoupit do dělnických a pomocných profesí.
Dělá vám potíže chodit ve výšce po podobných lávkách s otvory?
Hlasování skončilo
Čtenáři hlasovali do 0:00pátek 29. listopadu 2024. Anketa je uzavřena.
13. července 2023 |