iDNES.cz

Umělecká škola v Plzni otevřela výdejní okénko, rozdává z něj vysvědčení

  9:14
Z výdejního okénka si nemusí v těchto dnech lidé v Plzni odnášet jen jídlo a pití. Jedno takové si totiž pořídila i plzeňská Základní umělecká škola Trnka. Její žáci si v okénku ze starého rámu na obraz mohou osobně vyzvednout pololetní vysvědčení.

Okénko, které zdobí záclonka a barevné žárovky, nainstalovali učitelé na vchod do školní budovy v Plzni – Doubravce. Každý pedagog pozval své žáky na určitý čas, aby byla dodržena bezpečnostní opatření proti šíření koronaviru. Okénko se poprvé otevřelo v pondělí, fungovat bude až do pátku. 

Osobní vyzvednutí vysvědčení je dobrovolné a na děti kromě vysvědčení čeká i slovní hodnocení a malý dárkový balíček.

Výdejní okénko pro vysvědčení

„Hledali jsme možnost, jak děti v jejich další tvorbě povzbudit a zároveň dodržet všechna protiepidemická opatření. Vždycky nás bavily happeningy a věříme, že naše obdoba restauračního okénka děti i rodiče pobaví a potěší,“ vysvětluje ředitelka školy Daša Nesvedová.

Ani v pandemické době děti nepřijdou o krátké slovní hodnocení, které je v ZUŠ Trnka zvykem k vysvědčení přikládat. Učitel každého žáka individuálně zhodnotí, shrne jeho úspěchy a pochválí ho.

U výdejního okénka navíc na každé z dětí čeká balíček, ve kterém najde to, co mu doma k tvorbě chybí. Keramici dostanou například hlínu, výtvarníci zase měkké tužky či barvy.

„Chceme děti vyburcovat, aby se zvedly od počítačů a šly se s rodiči na chvíli projít. Doufáme, že velmi omezený osobní kontakt u výdejního okénka nám všem zase trochu dobije baterky,“ říká učitel oboru animační tvorba Jan Příhoda.

ZUŠ Trnka zahájila online výuku už na jaře jako jedna z prvních škol a v distanční formě nadále pokračuje v obou svých oborech, výtvarném i dramatickém.

Škola během podzimu vytvořila dvě video studia, ze kterých se vysílá i pro šest skupin žáků denně. Každého učitele snímají dvě kamery, aby bylo detailně vidět, co a jak v dané chvíli kreslí, modeluje či animuje. I přes to, že škola online velmi dobře funguje a děti doma úspěšně tvoří, osobní kontakt s nimi učitelům citelně chybí.

zpět na článek