„Tohle muže být velký průšvih, když tam jsou lidi zvyklý, že tam signalizace většinou funguje,“ reagoval na příspěvek na sociálních sítích jeden z pisatelů.
„Průšvih nikoliv pro mě, ale pro nezkušené nebo seniory, kteří mají zpomalené reakce, pro kohokoliv, kdo z jakéhokoliv důvodu přehlédne, ze nesvítí bílé světlo... neb ho nezastaví spadlé závory, ani červené výstražné světlo,“ vysvětlil svůj názor pisatel.
Druhá čtenářka příspěvku upozornila na to, že místo k přejíždění kolejí je poměrně nepřehledné kvůli roští, rozhlédnout se tedy moc nepomůže. Jiný pisatel zmínil, že přejezd je v kopci, navíc přes frekventovanou silnici.
Vlak najel v Plzni do betonového kvádru, případ vyšetřuje policie |
I když většina pisatelů má jasno v tom, že i přes zhasnutá světla a zvednuté závory vlak může projet, našli se tací, kteří byli zjištěním překvapeni.
„Došlo k poruše zabezpečovacího zařízení, vše bylo vyřešené během půl hodiny. Strojvedoucí v té době dostali rozkaz, že přes přejezd smějí projíždět maximální rychlostí 10 kilometrů v hodině a se zvýšenou opatrností,“ uvedla mluvčí Správy železnic (SŽ) Nela Eberl Friebová k situaci mezi plzeňskými částmi Doudlevce a Bory.
Strojvůdce musí snížit rychlost a houkat
Podle svědků nejprve dlouho blikala u přejezdu červená světla, i když nejel žádný vlak. Pak podle nich světla zhasla a zvedly se i závory. Nerozblikalo se ale bílé světlo ujišťující řidiče, že se neblíží vlak.
V kolonách, které se tu rychle vytvořily, zůstal uvězněný i městský autobus linky číslo 22. „V té době tam měl projíždět i autobus linky 29. Ten byl operativně odkloněn na objízdnou trasu,“ vysvětlil René Vávro z dopravních podniků.
Na kolejích ležel muž v bezvědomí. Policisté zjišťují, jak se tam dostal |
Filip Medelský z Českých drah potvrdil, že při poruše zabezpečovacího zařízení dostávají strojvedoucí před jízdou rozkazem, že rizikovým úsekem smějí jet maximálně desetikilometrovou rychlostí. „Musejí být schopni bezpečně zastavit před případnou překážkou. Zároveň začne vlak nejméně 250 metrů před přejezdem opakovaně houkat, a to až do vjezdu na přejezd,“ popsal Medelský.
Pokud na přejezdu, jaký je v Samaritské ulici, nastane stejná situace jako v úterý, podle policistů platí pro řidiče stejná pravidla, jako kdyby byl označený jen výstražným křížem. „To znamená jet maximálně třicetikilometrovou rychlostí už ve vzdálenosti 50 metrů před přejezdem. Před přejetím kolejí se důkladně přesvědčit, že se neblíží vlak,“ upřesnila policejní mluvčí Michaela Raindlová.
14. září 2019 |