Řidičům se v pondělí otevře opravená Koterovská v Plzni, vrátí se i tramvaje

  14:14
V pátek dopoledne technici poprvé testovali s tramvají nově přestavěnou trať v Koterovské ulici od kruhového objezdu v Částkově ulici směrem do centra Plzně. Po tři čtvrtě roku trvající výluce se v pondělí vrací na svoji původní trasu kolem bazénu tramvaje linky číslo 2, ulice už bude bez omezení průjezdná i pro auta.

Ještě v sobotu a v neděli se ale bude na Koterovské pracovat. První víkendový den bude úplně uzavřená křižovatka U Duhy, kterou musejí stavbaři po kompletní výměně kolejí ještě celou vyasfaltovat. To se dotkne i trolejbusů, které křižovatkou projíždějí. „Linka 12 bude mezi zastávkami Mikulášská a Stadion Lokomotivy obousměrně odkloněna přes Železniční ulici,“ upozornil projektant dopravy Plzeňských městských dopravních podniků Petr Hojer.

V neděli budou technici demontovat dočasnou přejezdovou výhybku mezi slovanskou radnicí a kruhovým objezdem v Částkově ulici, která po dobu rekonstrukce Koterovské umožňovala přejezd obousměrných tramvají z jedné koleje na druhou. Po dobu těchto prací budou tramvaje linky 2 ukončené na Světovaru, odtud budou jezdit k radnici a zpátky k tramvajím autobusy.

Náměstek primátora pro dopravu Aleš Tolar potvrdil, že pro auta i tramvaje se kompletně opravená Koterovská ulice otevře v celé své délce v noci na pondělí. První ranní tramvaje na lince 2 pojedou v pondělí už klasicky kolem bazénu. Současně s tím se i linka 1 vrací na svoji tradiční trasu z Bolevce přes náměstí Republiky na Slovany.

Rekonstrukce Koterovské od nákupního centra Slovany až k odbočení do Sladkovského ulice stála město čtvrt miliardy korun. „Vše bylo nutné koordinovat s jinými omezeními ve městě. Na Koterovské se teprve po odstranění kolejí, původních panelů, ve kterých byly uložené, odmontování trolejí, osvětlení a odfrézování vozovky mohlo přistoupit k výměně inženýrských sítí nebo rekonstrukci kanalizace. Ta je v některých místech až 7,5 metru pod úrovní terénu,“ vysvětlil Tolar.

Původní trať v Koterovské byla z konce 90. let minulého století. Po více než čtvrt století už ale byla v tak špatném stavu, že v některých místech se mohly tramvaje ploužit maximálně desetikilometrovou rychlostí. I tak ale cestující místy mívali pocit, že tramvaje jedou po rozbouřeném moři, jak se houpaly ze strany na stranu.

Technický náměstek primátora Pavel Bosák dodal, že při současné rekonstrukci byly použity nejmodernější technologie, kolejiště je doplněné o protivibrační a protihlukovou vrstvu, která je i na bocích kolejnic.

12. listopadu 2024

Autor: