V plzeňské MHD se nedaly jízdenky koupit kartou, systém měl výpadek

  11:44,  aktualizováno  14:39
Plzeňské městské dopravní podniky postihl obří výpadek systému placení jízdného bezkontaktní platební kartou. Problémy se objevily už ve středu navečer, od dnešního rána nefungoval tento způsob placení ve všech vozech MHD. Problém se podařilo vyřešit až odpoledne.

ilustrační snímek | foto: Petr EretMAFRA

Podle webu Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) začal systém znova fungovat krátce před druhou hodinou odpoledne. 

„Občasné výpadky jsme zaznamenali už ve středu navečer, ale od dnešního rána, s výpravou prvního spoje, nefunguje tato možnost nákupu jízdenek vůbec,“ upozornil ve čtvrtek dopoledne mluvčí PMDP René Vávro. 

Chyba nebyla na straně PMDP, ale dodavatelů systému. Proto nebylo  jasné, kdy k opravě dojde. „Na odstranění závady intenzivně pracujeme, ale zatím se problém vyřešit nepodařilo. Všem cestujícím se za komplikace moc omlouváme,“ vysvětloval mluvčí. 

Doplnil, že tak velký výpadek dopravní podniky ještě nepostihl. Ve vozidlech jsou dva druhy terminálů. Nefungovaly ty s barevným displejem, které jsou zpravidla umístěny u druhých dveří vozu.

O problému věděli také revizoři. Ale jak mluvčí PMDP upozornil, cestující měli po dobu výpadku využít jiný způsob odbavení.

„Nejjednodušší způsob je SMS jízdenka pomocí prozvonění. Další možností je si zdarma do mobilu stáhnout aplikaci Virtuální karta, kde se jednorázové jízdenky dají také koupit. Standardní papírovou jízdenku lze zakoupit v trafikách, které jsou označeny logem PMDP,“ vyjmenoval Vávro.

Nákup jízdenky je možný také pomocí elektronické peněženky na Plzeňské kartě.

Mluvčí doporučil, aby cestující sledovali webové stránky a Facebook dopravního podniku, kde se informace o aktuální situaci objevují.