„Předzásobili jsme se a v následujících dnech rozvezme uzavíratelné lahve do zhruba 2 500 hospod a restaurací, které o ně teď mají zájem. Nejdůležitější je rychlost, abychom hospodským pomohli zachovat chod byznysu i v dalších dnech,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.
Druhou nejdůležitější věcí je podle ředitele podpora hospod ze strany milovníků piva.
„V době uzavření hospod na jaře se prodalo dohromady osm milionů piv s sebou. S tím rozdílem, že tehdy bylo možné prodávat pivo i do kelímku. Teď si ho lidé mohou brát pouze s sebou. Proto je zásobování uzavíratelnými lahvemi nyní ještě důležitější,“ vysvětlil Mráz.
Doplnil, že je jasné, že jde jen o jeden dílčí krok. „Ale na jaře prodej z okénka pomohl hospodám alespoň částečně pokrýt náklady, zachovat práci pro část zaměstnanců a udržet kontakt s hosty,“ vyjmenoval.
Plzeňský Prazdroj očekává kvůli uzavření restaurací a hospod minimálně v následujících týdnech propad prodeje o desítky procent. Stejně jako na jaře výrobu přizpůsobí aktuální poptávce. Utlumí stáčení piva do sudů a tanků a posílí výrobu baleného piva.
Pivovar chystá ještě další systematickou pomoc. Navázat chce na předchozí covidovou podporu hospod a restaurací.
Prazdroj například na jaře vyměňoval zdarma prošlé pivo, dodával do hospod dezinfekci a ochranné pomůcky, nabízel online školení pro personál, ke znovuotevření podniků v květnu poskytl hospodským téměř milion čepovaných piv na svůj účet a připravil také několik aktivit pro zvýšení zájmu hostů.