Poslední etapu přepravy z Bochova na Karlovarsku do Plzně zvládly osádky tahačů s těžkým nákladem přesně podle časového plánu. V půl třetí ráno zmizel náklad v bráně společnosti Brush.
Velký stator přijel do Plzně |
Tým řidičů a techniků si bravurně poradil i se zdoláním kopce, ve kterém je vjezd do strojírenské firmy. Ze silnice, která vede kolem továrny, zatáhly generátor dovnitř dva spřažené tahače. A zezadu náklad tlačil ještě tahač, který ho přivezl do Plzně.
Cestu zařízení z Dukovan provázelo množství opatření - statici měřili průhyb přejížděných mostů, dočasně upravovali ostrůvky v silnicích, odkláněli a pak zase vraceli vadící semafory, nadzvedávali troleje pro tramvaje a trolejbusy.
Konvoj se pohyboval výhradně v noci a mimo hlavní tahy, jel po trase Dukovany – Třebíč – Havlíčkův brod – Kolín - Mělník – Slaný – Lubenec – Bochov – Toužim - Kozolupy – Plzeň.
Doprovodný tým odstraňuje značky i otáčí semafory
V Plzni přijel od Skvrňan ke křižovatce u Škodovky a pokračoval po Domažlické na kruhový objezd na Borských polích, dále po Folmavské přes Klatovskou třídu až do ulice Edvarda Beneše, kde Brush sídlí.
Průjezd městem mají lidé z konvoje vyzkoušený. „Nejedeme to poprvé, pokud je cesta dobře připravená, tak to klapne. Složitější místa jsou pro nás třeba křižovatky, ostrůvky, nebo značky, které je třeba vyndat. U ostrůvků jsou bohužel vysoké a ostré obrubníky, takže si ta místa musíme vykládat dřevem, abychom projeli,“ popsal Jiří Pechman, šéf doprovodu od firmy Rádl specializované na přepravu nadrozměrných nákladů.
Zařízení projde v Plzni, kde bylo vyrobeno, detailní servisní kontrolou po šesti letech provozu. Jedná se o první z osmi generátorů, u nichž Brush na žádost elektrárny zvyšoval výkon z 220 na 255 MW. Už v pátek ráno umístily jeřáby stator generátoru do tovární haly a dělníci z něj sejmuli ochrannou hliníkovou fólii, která na cestě brání především pronikání vlhkosti.
Odzkoušený stator se na cestu do Dukovan vydá z Plzně 23. března. Za dopravu a servis zaplatí ČEZ devět milionů korun.