„Stavební práce se budou týkat tramvajové trati, silnice, chodníků, vodovodu, kanalizace, veřejného osvětlení i světelné signalizace,“ vypočítal náměstek primátora pro dopravu Aleš Tolar, proč se v opravovaném úseku uzavře jinak frekventovaná Koterovská ulice i pro auta.
Zákaz vjezdu do frekventované Koterovské ulice bude platit pro oba směry. Jen na dvou místech bude umožněný kolmý přejezd vozidlům přes staveniště. Trať je v havarijním stavu. V některých místech jsou staré panely s uloženými kolejnicemi v tak špatném stavu, že tramvaje smí přes taková místa jet rychlostí jen do 10 kilometrů v hodině.
V předchozích dvou letech nechalo město opravit první dva úseky kolejiště v Koterovské od konečné na Světovaru kolem slovanské radnice a přes kruhový objezd v Částkově ulici. Nyní je na řadě navazující kilometrový úsek od kruhového objezdu ke křižovatce U Duhy.
Rekonstrukce si vyžádá čtvrt miliardy korun
Kompletní rekonstrukce bude letos stát přibližně čtvrt miliardy korun. I když trhání kolejí a první výkopy začnou v pondělí ráno, už v neděli 3. března večer začnou první omezení.
Technici dopravních podniků přibližně na úrovni Galerie Slovany začnou v neděli kolem 20. hodiny montovat speciální přejezdovou výhybku pro oboustranné tramvaje, které budou od pondělního rána nasazené na upravenou linku číslo 2. Proto od nedělní 20. hodiny budou přibližně do půlnoci jezdit z Mikulášského náměstí na Světovar místo tramvají náhradní autobusy.
Od pondělního rána si budou muset cestující zvykat na změnu hned dvou tramvajových linek. Jednička bude mít jednu konečnou tradičně v Bolevci, na druhé straně Plzně budou tramvaje končit už na Mikulášském náměstí.
„Tramvaje linky 2 budou jezdit v trase Skvrňany – Mikulášské náměstí – Slovany – Světovar – Radnice Slovany. Část spojů po 21. hodině bude ukončená už v obratišti Světovar, nebudou zajíždět do stanice Radnice Slovany. Kvůli úplné uzavírce Koterovské ulice nebude zajištěna doprava v úseku U Duhy a náměstím Generála Píky,“ uvedl dopravně-provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Miroslav Macháň.
Dopravní podniky budou nasazovat na spoje, které budou zajíždět až do stanice Radnice, pouze tramvaje, které mají řídící stanoviště na svých obou koncích.
Stejně jako v předchozích etapách rekonstrukce téhle tramvajové trati, i v úseku od kruhové křižovatky kolem bazénu a až k zastávce U Duhy nahradí kolejiště sestavené z panelů nová trať s pevnou jízdní dráhou zalitou v betonu.
V plánu je také oprava trati na náměstí Republiky
Další desítky milionů korun letos město zaplatí i za rekonstrukci tramvajové trati na jižní straně plzeňského náměstí Republiky a ve Zbrojnické ulici. I tady stavební firma vytrhá kolejiště i s panely a vymění je za modernější typ kolejiště.
„Je zapotřebí opravit tramvajovou trať v délce přibližně 210 metrů, už je ve špatném technickém stavu. Práce se dotknou úseku od ulice Bedřicha Smetany až po Šafaříkovy sady. Obnoví se pevná jízdní dráha a trakční vedení, upraví jízdní a parkovací pruhy a chodníky. Součástí bude také rekonstrukce kanalizace a obnova vodovodního řadu,“ popsal náměstek primátora pro dopravu Aleš Tolar.
Ve Zbrojnické ulici mají auta a tramvaje společný jízdní pás. Součástí rekonstrukce téhle části kolejiště bude i předláždění části ulice U Zvonu. Tam se při poslední opravě tramvajové trati kolejiště budovalo klasicky na pražcích. Jak tudy projíždějí i auta, část žulových kostek v místech mezi pražci postupně poklesla, zatímco na pražcích zůstaly v původní výšce.
Město informovalo, že v průběhu rekonstrukce kolejiště bude pro auta neprůjezdný pruh přímo na náměstí Republiky, kompletně uzavřené budou jízdní i parkovací pruhy ve Zbrojnické ulici. Na náměstí Republiky v průběhu výstavby ubudou parkovací místa, pro chodce a cyklisty tam budou vyznačené koridory. V některých fázích stavby budou změněné i trasy autobusových linek, které přes náměstí jezdí.
Jedním z požadavků tendru na zhotovitele rekonstrukce v centru Plzně je, aby práce začaly až po květnových Slavnostech svobody, a zároveň musí být vše hotové do začátku letošního adventu.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

