Online pohotovost se má v kraji spustit na podzim, přihlásili se tři uchazeči

  10:02,  aktualizováno  10:02
Na podzim by se v Plzeňském kraji mohl rozjet systém takzvané online lékařské pohotovosti. Vedení kraje oznámilo posun ve svém záměru novou distanční zdravotnickou službu pro veřejnost zavést. Krajští radní schválili výběr společnosti, která ji zajistí. Služba má být přístupná lidem, kteří mají v kraji trvalý pobyt, a to přes online komunikační platformu 24 hodin každý den v týdnu.

Zájemci tak snadno a rychle získají doporučení odborníků, jak mají zdravotní problémy řešit.

„Dostupnost péče je jednou z našich priorit, a proto jsme se rozhodli zajistit lidem v Plzeňském kraji možnost konzultovat jejich zdravotní stav či problém přes online platformu přímo s lékařem, aniž by museli kamkoli cestovat nebo déle čekat na pohotovosti,“ řekl hejtman Kamal Farhan z ANO.

Stejnou službu nabízí svým obyvatelům Jihočeský a Karlovarský kraj, kde se systém osvědčil.

O online pohotovost je zájem, po Karlovarském ji chce zřídit i Plzeňský kraj

V Plzeňském kraji se do soutěže o tuto zakázku přihlásili tři uchazeči. Z nich pak komise vybrala nabídku, která byla ekonomicky nejvýhodnější. Předmětem veřejné zakázky je jak provoz softwarového řešení online komunikační platformy, tak i zajištění poskytovatelů zdravotních služeb, kteří budou distanční služby obyvatelům Plzeňského kraje poskytovat bezplatně.

„Až uplyne lhůta pro podání námitek, podepíšeme smlouvu na realizaci a online pohotovost může začít fungovat. Rádi bychom to stihli během října,“ upřesnil náměstek hejtmana pro zdravotnictví Tomáš Soukup z ANO.

Systém online pohotovostí má zahrnovat také videohovory s nasmlouvanými lékaři, kteří budou připraveni poskytnout doporučení, vypsat pacientovi eRecept nebo navrhnout další postup.

„K dispozici budou kvalifikovaní lékaři se specializací na všeobecné praktické lékařství, pediatrii a praktické lékařství pro děti a dorost,“ vysvětloval Tomáš Soukup.

Uvedl, že podle zkušeností z jiných regionů je typickým příkladem využití online pohotovosti telefonát maminky, která volá v neděli večer, říká, že dítě má dva dny teplotu a chce se poradit, jestli s ním má někam vyrazit.

Autor: