Dálnice D5 u tunelu Valík se propadá, komplexnější oprava začne na jaře

  15:36
Jako loďky na velké mořské vlně nadskakují v posledních týdnech i naložené kamiony při vjezdu na most u tunelu Valík na dálničním obchvatu Plzně. Ve směru na Prahu se totiž propadla vozovka. Šoféry na nerovnost upozorňují značky, rychlost tam zatím snížená není. Oprava vytížené komunikace je plánovaná na příští rok.

„Došlo k poklesu v takzvané přechodové oblasti mostu. U mostů k tomu dochází a nejedná se o úplně výjimečnou situaci,“ řekl Adam Koloušek z Ředitelství silnic a dálnic.

V pravém jízdním pruhu jsou v místě propadu aktuálně dvě tmavé asfaltové záplaty. Těmi dálničáři opravili výtluky, které se ve vozovce objevily.

„To znamená, že na místě došlo k nějaké závadě, která mohla být způsobena například porušenou izolací dilatačního závěru. Z toho důvodu se v tomto místě už povrch vozovky opravoval. Přesnou příčinu problému odkryje komplexnější oprava dálnice, která je plánovaná na příští rok. Právě kvůli velké opravě dálnice D5 mezi 76. a 84. kilometrem, která v příštím roce proběhne, byly závady odstraněny pouze provizorně a nedošlo k větším finančním investicím. Stavební práce, které odstraní i problémy s poklesem vozovky, by měly začít hned na jaře příštího roku,“ uvedl Koloušek s tím, že se zhotovitelem opravy už ŘSD podepsalo smlouvu.

Právě úsek dálničního obchvatu Plzně od Valíku k mostu přes údolí řeky Radbuzy mezi Lhotou a Dobřany je posledním, který na obchvatu ještě nedostal nový povrch.

Střední část obchvatu od Černic s tunelem Valík, s navazujícím 444 metrů dlouhým mostem přes údolí řeky Úhlavy až k mimoúrovňové křižovatce s přivaděčem na Přeštice, je v provozu od října 2006. V navazujícím úseku od křižovatky s přivaděčem na konec plzeňského dálničního obchvatu u Sulkova vjely první kamiony v prosinci 2003. Od Sulkova na Rozvadov je dálnice v provozu od listopadu 1997.

ŘSD v příštím roce napraví stejný problém s pokleslou vozovkou u mostu a také na silnici z Plzně do Třemošné. Ta je v provozu od roku 2021, problémy s propady ve směru na Třemošnou se objevily pár týdnů po zprovoznění. To by nemělo stát ŘSD ani korunu, bude to uplatňovat jako opravu v rámci záruky.

Ve směru na Plzeň stavbaři opravovali propadlou vozovku u mostu na obou stranách ještě v průběhu stavby. Tam se silnice začala propadat v době, kdy kvůli stavbě druhého pásu byla veškerá doprava obousměrně převedena na polovinu nové silnice.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

Autor: