U Milavčí rozřezávají vagon zničený při srážce vlaků, půjde do šrotu

  15:50
Téměř dva měsíce po srážce osobního vlaku s rychlíkem u Milavčí na Domažlicku, kde zemřeli oba strojvůdci a jedna cestující, začala likvidace posledního zdemolovaného vagonu. Vůz, který doposud zůstal odklizený na louce u trati, dělníci postupně rozřežou.

Po tragické srážce byl jeden z vagonů Západního expresu natolik poškozený, že ho nebylo možné po kolejích odvézt pryč. Jeřáb ho proto snesl na louku, aby Správa železnic mohla co nejdříve začít opravovat poničené koleje a vlaky se na mezinárodní trať Praha - Plzeň - Mnichov vrátily co nejdříve.

V Milavčích pokračuje demontáží interiéru likvidace železničního vagonu, který zůstal vedle kolejí po srpnové srážce vlaků. (30. 9. 2021)

Odborníci pak zjišťovali, jak moc je vagon poškozený, v úvahu připadaly dvě možnosti. Buď se opraví, nebo skončí ve šrotu. 

„Následně bylo rozhodnuto, že bude sešrotován přímo na místě,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.

Po demontáži některých využitelných dílů České dráhy vybraly odbornou firmu, která se pustí do likvidace zdemolovaného vagonu, jež byl v době nehody přímo za lokomotivou.

„Práce na odstranění vozu začaly ve středu ráno, pokračují dnes a skončit by měly příští týden v pondělí,“ sdělila Rajnochová.

Dodala, že vlastní likvidace vozu probíhá za přítomnosti zástupce drah, protože některé díly, které nebylo možné demontovat hned, si vezmou až nyní. 

Vagon se rozřezává postupně. Všechny části se roztřídí a firma je odborně zlikviduje nebo zrecykluje.

Práce na demontáži jednotlivých ještě použitelných dílů nabraly zpoždění kvůli podmáčenému terénu, který nedovoloval dostat se k vagonu s technikou.

Delší dobu také trval výběr odborné firmy, která vagon zlikviduje. Oslovené společnosti totiž za tuto práci požadovaly vysoké částky.

Problém s podmáčeným terénem se vyskytl hned druhý den po nehodě, kdy zapadl těžký jeřáb vyprošťující poškozenou a vykolejenou osmdesátitunovou lokomotivu rychlíku. Z bahna ho přijel vyprostit tank.

Lokomotiva rychlíku spolu s vagony byla na provizorním podvozku odvezena na nádraží v Domažlicích a vrácena zpátky do Německa  společnosti Die Länderbahn, která je jejím vlastníkem.

Část regionálního motorového vlaku Regioshark přepravili na provizorním podvozku do Blížejova, kde stojí dodnes. Druhá jeho část je zatím v depu v Plzni. Zda bude jednotka opravitelná, nebo jen vhodná na náhradní díly, je nyní na železničářích.

Nehoda, při níž zemřeli tři lidé a několik desítek se zranilo, se stala 4. srpna krátce po osmé hodině ráno. Jeden z havarovaných vlaků byl Západní expres Ex 351 z Mnichova do Prahy, druhý byl osobní Os 7413. Nehoda se stala na jednokolejné trati, která je hlavní železniční spojnicí mezi Českem a Bavorskem.

Co přesně bylo příčinou neštěstí, zjišťuje Drážní inspekce. Za nehodou je podle dosavadních informací chyba strojvedoucího rychlíku, který projel na červenou. Škoda zřejmě přesáhne 100 milionů korun.

Letecké záběry srážky vlaků u Milavčí (4. 8. 2021)

4. srpna 2021