Uzavřený úsek byl dlouhý asi kilometr, řidiči ale po objížďce jeli pětkrát takovou vzdálenost. Museli zvládnout i cestu po dálničním přivaděči. V kolonách na objízdné trase zůstávaly i autobusy. To v pondělí skončilo.
Nová silnice, vedle ní chodník s cyklostezkou doplněný o osvětlení. Přání lidí z Červeného Hrádku, aby necelý kilometr do Újezdu a pak na konečnou trolejbusů v Doubravce nemuseli chodit po krajnici frekventované silnice, se po desítkách let plánování splnilo.
Navíc na konci Újezdu, kde dělníci postavili nové bytové domy s desítkami bytů a další budují, ode dneška zastavují autobusy v nové zastávce Safírová. Ta je na znamení.
„Od pondělí 6. listopadu budou obnoveny stálé trasy linek MHD Červenohrádeckou ulicí. Jedná se o linku 38, která se vrací na přímou trasu Doubravkou a Červeným Hrádkem a linku N6, která se vrací přes Újezd do Červeného Hrádku. V Červeném Hrádku autobusy využívají nové zastávkové zálivy u křižovatky s ulicí K Fořtovně. Protože linka N6 je v provozu o víkendech, poprvé po své původní trase mezi Doubravkou, Újezdem a Červeným Hrádkem pojede v noci z 10. na 11. listopadu,“ vysvětlil před zprovozněním dopravně provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Miroslav Macháň.
Na jaře začnou stavět okružní křižovatku
V minulém týdnu dostala nová silnice všechna potřebná povolení k otevření pro provoz. Z Újezdu na okraj Červeného Hrádku mohla auta jezdit už několik měsíců. Napříč Červeným Hrádkem ale neprojela, protože stavební firma pracovala v úseku od zatáčky u bývalé továrničky ke křižovatce s ulicí K Fořtovně.
„V pondělí se komunikace otevírá pro veškerou dopravu. Na jaře na nyní zprovozněnou stavbu navážeme, namísto klasické křižovatky ulic Červenohrádecké, K Fořtovně a V mokřinách budeme stavět okružní křižovatku,“ uvedl ředitel závodu stavební firmy Eurovia v Plzni Jan Muzika.
Přestavba začne v březnu, do června by mělo být hotovo. Kruhový objezd byl plánovaný i na druhém konci přestavby silnice, v křížení Hrádecké a Staroveské ulici v Újezdu. Protože na něj ale podle informovaného zdroje nebyly peníze, zůstane tam klasická křižovatka.
„Chodníky kolem budoucí kruhové křižovatky na straně u nové bytové výstavby byly součástí stávající stavby. Samotný kruhový objezd se nyní realizovat nebude,“ potvrdila Taťána Kicová z magistrátního odboru investic.
Rekonstrukce Červenohrádecké ulice začala loni v létě. „Jedná se o stěžejní rozsáhlou dopravní akci v Červeném Hrádku, která se připravovala dlouhé roky, a to i z důvodu vypořádání všech majetkoprávních vztahů k pozemkům, na kterých se bude stavět. Město Plzeň v roce 2021 veškeré pozemky zasmluvnilo a začalo se s projektovou dokumentací. Hlavním cílem je zlepšení bezpečnosti jak motoristů, tak chodců i cyklistů,“ uvedl při zahájení stavby tehdejší primátor Pavel Šindelář.
Rekonstrukce je společnou akcí města se Správou a údržbou silnic Plzeňského kraje. Celkové náklady na rekonstrukce 1450 metrů silnice, vybudování chodníků s cyklostezkou, veřejného osvětlení, zastávek veřejné dopravy, nové dešťové kanalizace a přeložení sítí se pohybují kolem 100 milionů korun.
Dálniční přivaděč u Vysoké už plně slouží řidičům (25. 9. 2023)