Kruhový objezd nahradil klasickou křižovatku se silnicí na Stráž na výjezdu z Janovic směrem na Nýrsko. Ten byl poslední stavbou celé opravy, zprovozněný byl před několika dny.
„Vše je už průjezdné. Dokončují se ještě nějaké drobnosti, ale po silnici se může jezdit. Myslím, že cokoli se v té křižovatce udělalo, je lepší, než co tam bylo původně. Pro nás je nejdůležitější, že kruhová křižovatka zpomalí auta, která přijíždějí od Nýrska do Janovic. Za ní se snad už nerozjedou tak rychle,“ doufá janovický starosta Michal Linhart.
Kruhová křižovatka je postavená tak, že při cestě do Nýrska řidiči nemusejí na výjezdu z Janovic nad Úhlavou téměř točit volantem. V opačném směru ale projíždějí velkým obloukem, což řidiče donutí přibrzdit.
Novinkou je i rozšíření silnice kousek za Janovicemi. Nově v tomto místě přibyl odbočovací pruh doleva, který umožní bezpečnější odbočení do tamní rozvojové zóny.
Miroslav Anton z krajské správy a údržby silnic uvedl, že kompletní oprava 6,5 kilometru dlouhé frekventované silnice druhé třídy začala letos 1. dubna.
„Stavební práce probíhaly převážnou část doby za částečného omezení silničního provozu s převedením dopravy do jednoho jízdního pruhu. Při pokládce asfaltových vrstev se komunikace krátkodobě zcela uzavírala, průjezd pak býval umožněný jen linkovým autobusům. Při rekonstrukci mostu přes železniční trať u Nýrska byla na trati z Klatov do Železné Rudy na pět dnů úplná výluka, dalších pět měsíců tam byla pro vlaky při průjezdu omezena rychlost na 30 kilometrů v hodině,“ vypočítal Anton.
V době dopravních špiček se v místech prací, kde byl provoz řízený semafory, tvořily dlouhé kolony. Řidiči navíc při průjezdech vyfrézovanými úseky občas až na podkladní vrstvy z kamení v praxi testovali kvalitu svých tlumičů. Někde přejížděli jeden schod, ale byla tam i místa, kde auta musela sjet nebo vyjet hned dva schody těsně za sebou.
V úsecích s kompletně dokončeným povrchem, kde ještě scházelo nastříkání čar na asfalt, byla rychlost snížená na 60 kilometrů v hodině. Kompletní rekonstrukce silnice druhé třídy mezi Janovicemi nad Úhlavou a Nýrskem znamenala nejen kompletní výměnu asfaltových vrstev, ale i rekonstrukci propustků, osazení směrových sloupků a opravu vrchních částí mostů přes Petrovický potok a frekventovanou šumavskou železniční trať.
„Celkové náklady na stavbu představovaly 80 milionů korun. Je to stavba Plzeňského kraje zajišťovaná Správou a údržbou silnic, která je spolufinancovaná z Integrovaného regionálního operačního programu,“ uvedl Anton. Zhotovitelem stavby byla společnost Doprastav Bratislava.
Silnice Janovice nad Úhlavou – Nýrsko
|