Až stošedesátkou. Správa železnic chystá úpravu tratě do Horažďovic

  9:26,  aktualizováno  9:26
Správa železnic začala hledat projektanta, který připraví kompletní dokumentaci pro přestavbu a zdvoukolejnění trati z Plzně do stanice Horažďovice předměstí. Mluvčí firmy Nela Eberl Friebová uvedla, že za kompletní dokumentaci jsou ochotni zaplatit maximálně 228,844 milionu korun. Investice přinese i zvýšení rychlosti v tomto úseku.

ilustrační snímek | foto: Martin Veselý, MAFRA

„Vlastní stavební práce na vytížené spojnici západních a jižních Čech se plánují v letech 2027 až 2030. Jejich výsledkem bude plně dvoukolejná trať pro rychlost až 160 kilometrů v hodině,“ řekla Friebová. Hrubý odhad nákladů na přestavbu trati se pohybuje kolem 14 miliard korun.

Modernizace počítá s úpravou frekventované a většinou jednokolejné trati v Plzeňském kraji na více než 50 kilometrech. Výstavba druhé chybějící koleje a narovnání současné trati čeká celý úsek od výjezdu z Koterova až do Nepomuku. Jízda vlakem mezi oběma městy se po přestavbě zkrátí až o 12 minut.

Frekventovaná jednokolejná elektrifikovaná trať je v současné době už na hranici své kapacity, více vlaků tam už není možné pustit, nevejdou se tam. Před šesti roky řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda, že by mělo skončit období hlavních jednokolejných tratí.

Tunelem u Plzně se vlak při testu řítil stošedesátkou, brzy ještě zrychlí

Uvedl při tom právě trať mezi Plzní a Českými Budějovicemi, jejíž podstatná část je stále jen o jedné koleji. „Spojení mezi oběma krajskými městy by mělo být důstojné a komfortní,“ řekl tehdy.

Současně s modernizací trati plánuje Správa železnic opravit stanice v Nepomuku, Blovicích, Nezvěsticích a Starém Plzenci, pro rekonstrukci počítají se zastávkami Jetenovice, Nekvasovy, Srby, Ždírec a vznikne nová zastávka v Horažďovické Lhotě.

Všechny budou mít bezbariérový přístup. V Plzni už pro osobní dopravu nefunguje stanice Koterov, místo ní vznikla zastávka Slovany poblíž zastávek městské dopravy.

1. července 2019

Autor: