Železniční most v Dehtíně je nový, už se pod něj vejdou nákladní auta

  9:28
Časté dopravní nehody byly jedním z důvodů, proč se železniční most v Dehtíně na Klatovsku vyměnil za nový. Řidiči nákladních aut do něj kvůli výšce naráželi. To by se teď už stávat nemělo. Nový most je vyšší a vlaky po něm budou jezdit rychleji.

Na hlavním tahu z Plzně do Klatov a dál na Šumavu byl železniční most v Dehtíně pro řidiče vysokých nákladních aut jedním z problémových míst. Jeho průjezdní výška byla jen čtyři metry.

Před dvěma roky měl špatný odhad čtyřiašedesátiletý šofér kamionu ze severu Čech. Horní část návěsu zachytila o spodní hranu mostu. Výsledkem byla pochroumaná nástavba a roztrhaná plachta kamionu. 

Policie tehdy škodu odhadla na 30 tisíc korun, naštěstí most nebyl poškozený a provoz na hlavní trati z Plzně do Klatov se nemusel zastavovat.

Nela Friebová ze Správy železnic uvedla, že současná přestavba mostu na okraji Dehtína přinese úlevu řidičům i strojvedoucím.

„Oprava umožní zvýšení traťové rychlosti přes most ze 30 na 75 kilometrů v hodině. Vzhledem k tomu, že do mostní konstrukce poměrně často narážela vozidla, dojde také ke zvýšení podjezdné výšky ze čtyř metrů na nových 4,2 metru,“ uvedla Friebová.

Původní kovový most sundal jeřáb 16. května, den po zahájení železniční výluky a uzavření silnice pod mostem. Během týdne odbourali pracovníci stavební firmy i část navazujících opěrných kamenných zdi. 

V pondělí jeřáb usadil novou mostovku a pak vynášel z úložiště speciální železobetonové profily, které budou sousedit s mostní konstrukcí.

Plán výluky počítá s tím, že po novém mostě začnou jezdit vlaky s cestujícími už v příštím týdnu. Nepřetržitá výluka je plánovaná do 4. června, pro auta bude průjezd pod mostem uzavřený ještě o dva týdny déle. 

Do 18. června tak pro auta platí oficiální objízdná trasa po silnici druhé třídy ze Švihova přes Malechov do Klatov, druhou možností je projet do Klatov kolem uzavřeného podjezdu přes Točník.

Autor: