Předpokládané náklady akce jsou 19,5 miliardy korun. Pokud stavba získá pravomocné stavební povolení, Správa železnic (SŽ) uzavře soutěž na zhotovitele. Informoval o tom Ekonomický deník.
„Předpokládáme, že soutěž na zhotovitele uzavřeme do konce roku,“ sdělil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
V půlce října uplynula doba pro podání nabídek do jednoho z největších tendrů na české železnici. Kolik uchazečů se do výběrového řízení přihlásilo a v jakém rozpětí jsou finanční nabídky, Správa železnic zatím neuvedla.
Modernizace železničního uzlu v České Třebové čeká na poslední razítka |
„V současné době probíhá vyhodnocování doručených nabídek, podrobnosti nemůžeme do ukončení tendru sdělovat,“ sdělil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
Poslední velká rekonstrukce v České Třebové se uskutečnila v 60. letech minulého století, dnes je dopravní uzel za hranou životnosti. Dopravci a cestující se do roku 2031 dočkají úrovně srovnatelné s nedávno modernizovaným uzlem Pardubice.
Přestavbou projde nejen celé osobní nádraží v České Třebové, ale zlepší se také technické parametry pro potřeby nákladní dopravy. Moderní budou nástupiště s bezbariérovým přístupem a výtahy.
Navrženo je také sedm protihlukových stěn o celkové délce zhruba jednoho kilometru. Kromě nich se počítá s instalací pryžových bokovnic na kolejnice, které jsou v kolejové dopravě využívány pro tlumení hluku a vibrací projíždějících vagonů.
Modernizací projdou také podchody v blízkosti nádraží, které jsou v havarijním stavu. Do průmyslové zóny v Semanínské ulici bude možné projít nově prodlouženým podchodem k nástupištím. Druhý nevábný podchod vedoucí do průmyslové oblasti Borek nahradí nová bezbariérová lávka.
Pardubice mají zmodernizované nádraží za šest miliard. Už zbývá jenom hala |
V celém obvodu železniční stanice se počítá s vybudováním evropského vlakového zabezpečovače ETCS, zvýší se také průjezdnost stanicí z 60 na 80 km/h. Trakční soustava bude připravena na přepnutí ze stejnosměrného na střídavý proud. Provoz největšího uzlu v zemi budou mít na starosti dispečeři z centrálního pracoviště v Praze.
Největší omezení pro cestující nastanou až od konce roku 2027, kdy bude nutné využívat dvě provizorní nástupiště namísto stávajících.
Železniční uzel v Pardubicích prošel modernizací za více než šest miliard:
31. května 2024 |