Věčně rozbité dlaždice musí ze Sladkovského pryč, rozhodli pardubičtí radní

  9:02
Dá se říct, že podle předpokladů musí z části Sladkovského ulice zmizet dlažba. Ta není schopna vydržet nápor dopravy a dělníci ji neustále opravují. Proto ji příští rok nahradí beton či asfalt. V části třídy Míru, kde se dlaždice také nebezpečně zdvihají, zkusí politici nasadit moderní typ opravy.

K lokálním výspravám na třídě Míru dochází pravidelně. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Já to říkal a na moje slova nakonec došlo. Tak přesně tuto větu si v Pardubicích nyní může říkat poměrně dost lidí. Už v době, kdy politici schvalovali kompletní opravu třídy Míru a přilehlé Sladkovského ulice, totiž tvrdili, že dlažba v ulicích nevydrží.

„Stačí se podívat, co dokážou trolejbusy udělat na zastávkách, kde jsou žulové kostky nebo asfalt. Vznikají rigoly, díry a terénní vlny. Ty však dlažba neudělá, ta se rozpadne,“ uvedl v roce 2014 dnes už bývalý zastupitel Pardubic a také architekt Milan Košař.

Podobné obavy měl třeba i šéf dopravního podniku Tomáš Pelikán nebo bývalý šéf stavební firmy Chládek a Tintěra Libor Joska. 

„Už když jsme se přihlásili do soutěže na opravu třídy Míru, upozorňovali jsme tvůrce projektu, že navržená dlažba a technologie jejího položení neunese pravidelnou trolejbusovou dopravu. Bylo nám však řečeno, že je vše spočítáno. Když jsme pak prohráli, nechali jsme to být,“ uvedl v srpnu 2014 před časem zesnulý manažer Joska.

Nyní po zhruba šesti letech provozu na slova odborníků došlo. Náměstek primátora pro dopravu Petr Kvaš z ODS už oznámil, že příští rok musí dlažba ze Sladkovského ulice pryč. 

„Ty neustálé opravy nedávají smysl. Tu a tam se tam nečekaně zvedají dlaždice, což hlavně pro cyklisty může být hodně nemilé překvapení. Musíme to řešit komplexně,“ uvedl politik s tím, že už má plán, jak opravu provést.

Rezerva pro opravy na třídě Míru

„Z té části ulice, po které jezdí auta, dáme dlažbu pryč. Uschováme ji pro opravy třídy Míru. V silničním pruhu pak bude nově beton nebo asfalt, to ještě doladíme,“ doplnil s tím, že o peníze na projekt bude žádat zastupitele co nejdříve.

Dlaždice se však uvolňují i nedaleko restaurace McDonald’s na třídě Míru. Ovšem tam chtějí zdobný povrch radní udržet. „Třída Míru je přece jen hlavní ulice, tam nemůžeme dát beton. Zkusíme použít moderní typ opravy, kdy se dlaždice pokládají do pryskyřice,“ řekl Petr Kvaš.

Politici se na řešení dohodli i s architektem Jaromírem Walterem, který má na projekt autorská práva. Přitom právě tento brněnský odborník hodně dbal na to, aby na obou ulicích byla položena dlažba. 

„Vše jsme nechali přepočítat na ČVUT. Posudek prokázal, že dlažba bude dostatečně silná, aby po ulici mohly jezdit trolejbusy,“ uvedl před stavbou za 90 milionů Walter s tím, že projekt upravil.