Hlavní tah na Moravu zůstává plný děr, během hodiny bourali tři řidiči

  12:14
Ani týden poté, co policisté upozornili Ředitelství silnic a dálnic na obří výtluky na státní silnici I/35, v místě nezačaly intenzivní opravy povrchu vozovky. Redaktor MF DNES byl ve středu na tahu u Svitav během jedné hodiny svědkem hned tří případů, kdy řidiči v úseku prorazili pneumatiku. Jak se mohl přesvědčit, tempo oprav je i vzhledem k počasí pomalé a značení stále není ideální.

Ačkoli Ředitelství silnic a dálnic začalo na svém Twitteru v posledních dnech informovat o téměř každé zalátané díře na důležité spojnici mezi Hradce Králové a Olomoucí, nestačí to. 

MF Dnes si přesně po týdnu, co na pětatřicítce mezi Gajerem na Svitavsku a tunelem Hřebeč zdokumentovala řadu hlubokých výmolů, ověřila, v jakém stavu je silnice nyní. A pohled to není příliš lichotivý.

Pracovní čety byly dosud v terénu vidět hlavně mezi Cerekvicí nad Loučnou a Litomyšlí. V dalším úseku k tunelu Hřebeč se za poslední týden kvůli počasí nic nezměnilo. 

„Bohužel vlivem nepříznivého počasí práce během pondělí a úterý nebylo možné provádět. V úterý byla provedena pravidelná inspekční jízda na trase zmíněných komunikací, při které silničáři zkontrolovali provizorní dopravní značení,“ uvedla ve středeční tiskové zprávě mluvčí ŘSD Kristýna Korenčiková.

Další nehody u Koclířova

Na silnici I/35 došlo dnes kolem deváté hodiny ranní před sjezdem na Svitavy u Koclířova k dalším dvěma nehodám kvůli výtlukům. „Musí se přejíždět do protisměru přes dvojitou plnou čáru. Ta auta mají evidentně proražený pneumatiky. Jsou tam obrovský výmoly. Je potřeba si dávat pozor, protože tady je to fakt mazec,“ hlásil řidič na Zelené vlně Radiožurnálu.

Řidiči musejí ale počítat s tím, že na nejhorším zhruba patnáctikilometrovém úseku jsou dopravní značky upozorňující na nerovnosti vozovky umístěny v poměrně velké vzdálenosti od těch největších děr. Úplně chybí omezení rychlosti či konkrétnější označení jednotlivých děr.

ŘSD sice ve středu rozmístilo deset reflexních značek na hlavních tazích I/35 a I/43, mezi Gajerem a Hřebčí ovšem chybí.

Vůbec nejhorší situace je na pomezí katastrů obcí Mikuleč a Opatovec v blízkosti loni vyznačené historické hranice Čech a Moravy.

Na řidiče tady čeká doslova past. Místo je sice označené přechodnou dopravní značkou „Jiné nebezpečí“, řada hlubokých výtluků je však v jízdním pruhu tak blízko u sebe, že řidič nemá prakticky žádnou šanci se jim ve vyšší rychlosti vyhnout.

Jen během středy mezi čtvrtou a pátou hodinou odpolední na to doplatili tři řidiči. První defekt se stal ve chvíli, kdy redaktor MF DNES místem zrovna projížděl a stav silnice monitoroval.

„Jel jsem těsně za kamionem. Neměl jsem šanci si ničeho všimnout. Najednou přišla rána jako z děla, v tom druhá třetí rána a už jsem byl na disku. S prázdnou gumou jsem pomalu jel ještě zhruba 100 metrů. Naštěstí místem projíždím poměrně často, tak jsem věděl, že se tady dá bezpečně zastavit,“ svěřil se redaktorovi řidič Martin z Ostravy, který výměnu kola zvládl během dvaceti minut na odpočívadle, které je od loňského roku uzamčené pro potřeby celní správy.

„Volal jsem hned 158. Do pěti minut tady byla policejní hlídka, ať počkám na dopravku, že k nehodám tady teď dochází každý den. Je to strašné, proč s tím už někdo něco nedělá. Značka hrbolků tři kilometry odsud s tabulkou 10 kilometrů nic neřeší. Pěkně se z toho vyzouvají. Nejde mně ani o tu gumu, ale mám služební auto a jestli zjistím, že je něco s řízením nebo s poloosou, tak ať mám od policie něco v ruce,“ neskrýval rozhořčení řidič. 

Výtluky nedaleko tunelu Hřebeč zatím nezmizely:

Jen pár minut poté, co policie zadokumentovala nehodu bílé Škody Scala, dojel s prázdným kolem o něco dál další řidič, kterého redaktor při výměně kola zachytil z auta na širé silnici.

V ten den se svitavští dopravní policisté skutečně nenudili. Krátce po 17. hodině ve výmolu zničila pneumatiku další řidička. Oproti ostatním však musela několik hodin čekat na asistenční službu. Ve výbavě auta měla jen lepicí sadu.

„Ta je mi na takovou díru na nic. Jen se podívejte,“ ukázala na minimálně dvoucentimetrovou díru v levé gumě řidička Veronika z Mohelnice, která jela v autě se třemi malými dětmi.

„Naštěstí čaj mám. Jedu z Karlových Varů, zbývá mi padesát kilometrů do cíle, celou cestu nic a teď tohle. Co se dá dělat,“ řekla řidička s nadhledem.

MF DNES požádala policii o informaci, kolikrát kvůli defektům na silnici mezi Litomyšlí a Moravskou Třebovou za posledním týden vyjížděla. Policejní mluvčí však zatím na otázky neodpověděla.

Oprava jednoho výtluku trvá tři hodiny

Výsprava jednoho výtluku mikrovlnnou technologií Futtec trvá zhruba tři hodiny. Záběry z kamery Ředitelství silnic a dálnic.
Výsprava jednoho výtluku mikrovlnnou technologií Futtec trvá zhruba tři hodiny. Záběry z kamery Ředitelství silnic a dálnic.
Výsprava jednoho výtluku mikrovlnnou technologií Futtec trvá zhruba tři hodiny. Záběry z kamery Ředitelství silnic a dálnic.
Výsprava jednoho výtluku mikrovlnnou technologií Futtec trvá zhruba tři hodiny. Záběry z kamery Ředitelství silnic a dálnic.

Řidiči projíždějící Svitavskem si budou muset dát na výtluky při současném nasazení techniky a pracovníků firem ještě asi dlouho pozor. Na hlavní tahy ŘSD nasadilo na výspravy několik pracovních čet, tempo prací však není nejrychlejší. Jak jsme si ve středu mohli na kamerách Ředitelství silnic a dálnic u čerpací stanice na Gajeru ověřit, výsprava jednoho výtluku technologií mikrovlnného zařízení Futtec trvala tři hodiny (ve fotogalerii).

Jedna dobrá zpráva od ŘSD pro řidiče však přece jen přišla. „V Litomyšli byly dokončeny opravy problémových výtluků (v úseku od sokolovny – stoupací pruh) a ve středu osazené dopravní značení upravující povolenou rychlost na 30 km/h již bude odstraněno.