Právě kvůli stavbě se na silnici I/35, která vede souběžně s budovanou dálnicí, pohybuje i těžká technika. A proto je rychlost na hlavním tahu omezená dopravním značením na sedmdesátku.
Řada řidičů ale přesto limit nedodržuje, a proto stavební firma MI Roads požádala úředníky o povolení tří radarů.
Cílem je dle žádosti „zvýšení bezpečnosti účastníků provozu na komunikaci I/35 v místě stavby dálnice D35.“
Firma dostala i posvěcení od policie, která spolu s ŘSD provedla kontroly, ty překračování limitu potvrdily.
První radar bude umístěn u odbočky do Janova ve směru od Litomyšle, tedy na začátku stavby D35.
Další bude na opačné straně na dlouhé rovince u Janova a poslední pod vznikající estakádou u Valdeku, kde je provoz na I/35 navíc omezen betonovými svodidly a jízdní pruhy jsou v tomto místě znatelně zúžené. Zde je aktuální povolená rychlost ještě nižší.
Odstřely v tunelu Homole stoply dopravu, omezení mohou přijít i v dalších dnech![]() |
Povolení pro umístění radarů je platné do konce roku, kdy by měl být dálniční úsek zprovozněn a doprava se přesune na novou D35.
Na zvýšený pohyb stavební techniky neberou mnozí řidiči ohled už od začátku stavby v květnu 2023.
Zhotovitel dálnice proto už na začátku srpna téhož roku požádal krajský odbor dopravy a silničního hospodářství o snížení rychlosti na sedmdesátku z důvodu zajištění bezpečnosti.
Místu se nevyhýbají ani dopravní nehody. Loni na jaře zde narazil kamion do traktoru, který se zametacím kartáčem uklízel znečištěnou silnici.