Zastavení provozu na hlavním železničním koridoru mělo na svědomí zastaralé trakční vedení, resp. jedno z nosných lan.
Situaci potvrdil mluvčí Správy železnic pro mimořádnosti Martin Kavka. „Na místě bylo zjištěno poškozené nosné lano. Dráty trakčního vedení zajiskřily a zapálily kousek trávy pod sloupem trakčního vedení,“ uvedl Kavka.
České dráhy musely mezi Českou Třebovou a Ústím nad Orlicí zajistit náhradní autobusovou dopravu.
Podle webu Správy železnic byla závada v úseku Parník odbočka – Česká Třebová. Na místě zasahovaly složky integrovaného záchranného systému.
„Vlak EC 283 zůstává stát za místem mimořádné události a připravuje se evakuace za asistence hasičů,“ sdělily večer České dráhy. Vlak EC 265 Baltic Express musel mimořádně zastavit ve stanici Choceň pro nástup a výstup cestujících. Některé spoje jely odklonem přes Vysočinu mimo stanice Česká Třebová a Pardubice.
Vlaky až do nočních hodin nabíraly zpoždění, která se u některých spojů protáhla na více než hodinu a půl.
Není to poprvé, co závada na trakčním vedení v jednom z nejvytíženějších železničních uzlů zastavila provoz. Jeden z největších kolapsů nastal loni v prosinci, kdy vlaky nabíraly až osmihodinová zpoždění. Poslední velká rekonstrukce železničního uzlu v České Třebové proběhla v 60. letech minulého století, situaci má napravit až letos spuštěná modernizace.