iDNES.cz

Požár vedení u České Třebové komplikoval dopravu. Provoz obnovili o půlnoci

  7:44
Požár trolejového vedení nedaleko stanice Česká Třebová komplikoval do pozdních nočních hodin provoz na železničním koridoru. Trať byla zcela neprůjezdná déle než hodinu. Po úterní deváté hodině večer byl provoz obnoven na dvou ze čtyř traťových kolejí. Zcela bez omezení se jezdilo od půlnoci. Vlaky nabíraly zpoždění.

Porucha na zastaralém trakčním vedení mezi Českou a Dlouhou Třebovou omezila na několik hodin provoz na hlavním železničním koridoru. (12. srpna 2025) | foto: Správa železnic

Zastavení provozu na hlavním železničním koridoru mělo na svědomí zastaralé trakční vedení, resp. jedno z nosných lan.

Situaci potvrdil mluvčí Správy železnic pro mimořádnosti Martin Kavka. „Na místě bylo zjištěno poškozené nosné lano. Dráty trakčního vedení zajiskřily a zapálily kousek trávy pod sloupem trakčního vedení,“ uvedl Kavka.

České dráhy musely mezi Českou Třebovou a Ústím nad Orlicí zajistit náhradní autobusovou dopravu.

Podle webu Správy železnic byla závada v úseku Parník odbočka – Česká Třebová. Na místě zasahovaly složky integrovaného záchranného systému.

„Vlak EC 283 zůstává stát za místem mimořádné události a připravuje se evakuace za asistence hasičů,“ sdělily večer České dráhy. Vlak EC 265 Baltic Express musel mimořádně zastavit ve stanici Choceň pro nástup a výstup cestujících. Některé spoje jely odklonem přes Vysočinu mimo stanice Česká Třebová a Pardubice.

Vlaky až do nočních hodin nabíraly zpoždění, která se u některých spojů protáhla na více než hodinu a půl.

Není to poprvé, co závada na trakčním vedení v jednom z nejvytíženějších železničních uzlů zastavila provoz. Jeden z největších kolapsů nastal loni v prosinci, kdy vlaky nabíraly až osmihodinová zpoždění. Poslední velká rekonstrukce železničního uzlu v České Třebové proběhla v 60. letech minulého století, situaci má napravit až letos spuštěná modernizace.

Autor:
zpět na článek