Místo čtyř pruhů u Pardubic mají řidiči jen dva, na opravu je 45 dní

  15:28
Nepříjemně překvapeni byli dnes řidiči přijíždějící do Pardubic po I/37 od Hradce Králové, i ti, kteří vyjížděli z města. Silničáři začali vytíženou Hradubickou silnici opravovat. V každém směru ubrali jeden jízdní pruh. Po dobu 45 dní musí motoristé počítat se zúženým průjezdem.

Od mimoúrovňové křižovatky Palackého po mimoúrovňové křížení u Ohrazenic bude nyní na silnici I/37 fungovat v každém směru pouze jeden jízdní pruh. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude 16 let starý povrch na čtyřproudé Hradubické silnice opravovat. Za akci zaplatí 120 milionů korun bez daně.

Stavbaři mají na akci jen 45 dní. To proto, že už v červnu mají začít práce na Wonkově mostu, které omezí dopravu.

„Pětačtyřicet dní, které na opravu stavební firmy mají, je nejkratší možnou dobou, po kterou zaberou práce část na silnici tak, abychom mohli nechat proudit provoz, ale zároveň zde mohli pracovat,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Silničáři v tomto úseku kompletně vymění povrch a nahradí stará svodidla novými. Ostatně již dnes stavební dělníci dlouhý pás svodidel rozebírali a odváželi. Musí také částečně pročistit a vyměnit odvodnění.

Rýdl upozorňuje, že se dopravní režim bude měnit podle práce na silnici. „Prosíme řidiče o trpělivost, za 45 dní dostanou silnici, která je bude 20 let vozit. Doba omezení je téměř polovinou toho, co původně předpokládal projektant při přípravě této rekonstrukce,“ řekl Rýdl.

Šestnáctiletý povrch je vyžilý, ukázal průzkum

Akce komplikovala dopravu už dnes. Začít mohla už o svátcích, kdy se v krajském městě zdržuje mnohem méně lidí, podle mluvčího ŘSD Jan Rýdla by to ale nebylo příliš efektivní.

Omezení na Hradubické

  • Na silnici I/37 mezi mimoúrovňovou křižovatkou Ohrazenice a mimoúrovňovou křižovatkou Palackého
  • zítra a pozítří: uzavírka rychlých středových pruhů
  • 5.-25. dubna: uzavírka dvoupruhu ve směru Chrudim – Hradec Králové.
  • 26. dubna – 17. května: uzavírka dvoupruhu ve směru Hradec Králové – Chrudim

    Zdroj: ŘSD

„Troufnu si tvrdit, že při tušení velikonoční návratové špičky bychom spíš nadělali víc komplikací a více bychom překvapili řidiče než v úterý ráno. Toto bylo po konzultaci s policií a dopravními experty nejméně problematické řešení, jaké jsme mohli řidičům provést,“ řekl Rýdl.

Stávající povrch je 16 let starý, průzkum ukázal, že již nevyhovuje a musí ho nahradit nový. „Bude odfrézováno 17 centimetrů, zpátky bude položeno 20 centimetrů, takže niveleta bude navýšena o tři centimetry,“ řekla Zuzana Horná z pardubické pobočky ŘSD.

V napnutém pětačtyřicetidenním termínu musí firmy M-silnice a Eurovia stihnout odfrézovat povrch a v některých místech vyřešit poruchy, které se na vozovce nacházejí. „Bude to velmi náročné stihnout. Z naší strany budou nasazeny veškeré kapacity. Pohyb pracovníků i strojů zde bude enormní. Počítáme s prací na dvě směny, abychom byli schopni termín stihnout a omezit provoz co nejméně,“ řekl zástupce zhotovitele Lukáš Horčík.