Kamion u stavby D35 narazil do zametacího traktoru, ten zvedá oblaka prachu

  14:30
S mnohem větší obezřetností by měli řidiči projíždět kolem budované dálnice D35 mezi Svitavami a Litomyšlí. Nepříznivé podmínky na přetížené silnici I/35, která v těchto měsících vede de facto staveništěm, mohou vést až k dopravní nehodě. Jednu takovou od čtvrtka vyšetřují policisté.

Srážka kamionu se zametacím traktorem omezila provoz na frekventované silnici I/35 u Mikulče. | foto: Policie ČR

V místech budované mostní estakády narazil kamion do traktoru, který se zametacím kartáčem uklízel znečištěnou silnici.

„Podle zjištěných informací nákladní automobil jedoucí ve směru na Litomyšl zezadu narazil do traktoru, který tam prováděl čištění silnice. Traktor po střetu sjel ze silnice a převrátil se na bok. V důsledku nárazu bylo zasaženo i protijedoucí osobní vozidlo,“ uvedla policejní mluvčí Iveta Kopecká.

Řidič traktoru skončil s lehčím zraněním na ošetření v nemocnici. Požití alkoholu u obou šoférů vyloučila dechová zkouška.

Podobných nehod jsme na českých silnicích svědky každý den. Za touto konkrétní však možná může být i skutečnost, že traktor při zametání silnice zvedá oblaka prachu.

Dokazují to snímky z tohoto týdne, které má redakce MF DNES k dispozici. Fotografie vznikly právě na zmíněném úseku silnice I/35, vedle kterého se staví nová dálnice. Je na nich vidět zvířený prach, který se zvedl za traktorem s kartáči a vytvořil doslova prachovou mlhu, přes níž není téměř nic vidět. Zda podobná situace předcházela i čtvrteční nehodě, ale zatím není jasné.

Každopádně s poznatkem jednoho ze čtenářů pracují i dopravní policisté, kteří dopravní nehodu vyšetřují. „V současné době zjišťují a vyhodnocují veškeré informace důležité pro stanovení přesné příčiny střetu. Zároveň tuto informaci využijí jako poznatek k prověření způsobu čištění komunikace do budoucna. V dalším postupu bude důležitá mimo jiné i zpráva o rozsahu zranění traktoristy,“ dodala Kopecká.

Buďte obezřetní, žádá ŘSD

Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla musejí všichni řidiči brát na vědomí, že projíždějí stavbou a tomu také přizpůsobit jízdu.

„Pokud komunikaci znečistíme, jsme povinni ji během stavby udržovat pokud možno čistou a hlavně sjízdnou, což děláme. Zároveň je tam dopravní značení, které informuje, že řidič projíždí stavbou. Bohužel zvířený prach na takové stavby patří a pořád platí zodpovědnost každého řidiče, že musí přizpůsobit rychlost jízdy okolnostem, stavu a povaze vozovky a vzdálenosti, na kterou má rozhled,“ nabádá řidiče k větší obezřetnosti Rýdl s tím, že zvýšená prašnost se na stavbách zmírňuje zkrápěním vozovek. „Nedokážu říct, zda v té době (době nehody) k němu docházelo, nebo ne,“ dodal.

Už když budování dálnice začalo, bylo jasné, že stavbaři to nebudou mít na tomto úseku důležité spojnice mezi Čechami a Moravou jednoduché. Komunikaci denně využívá kolem 20 tisíc vozidel.

Společnost MI Roads, která společně s Dopravstavem dálnici staví, už loni v srpnu požádala krajský odbor dopravy o snížení nejvyšší povolené rychlosti na sedmdesátku z důvodu zajištění bezpečnosti.

Odbočování z hlavní silnice na staveniště je totiž pro posádky nákladních aut často riskantní, neboť někteří spěchající řidiči jedoucí po „pětatřicítce“ na zvýšený pohyb stavební techniky neberou ohled ani přes dopravní značení.

Autor: