„Ani na chvíli jsem nechtěl sabotovat usnesení zastupitelstva. Nejdříve jsme se však chtěli s armádou domluvit na převodu pozemků pod plánovanou silniční propojkou. To se povedlo, a proto teď žádáme o zbytek lokality,“ uvedl Řehounek (ANO).
Podle radních bylo důležité obě žádosti oddělit kvůli tomu, že není dopředu jasná vstřícnost vojáků. Ti u obou převodů budou chtít nejprve důkazy o veřejném zájmu. Jen tak mohou předávat pozemky zadarmo.
„Zatímco u silnice se nám veřejný zájem povedlo obhájit, nyní to může být těžší. Přece jen park na rekreaci se obhajuje hůře, může s tím být spojeno hned několik problémů. Nicméně věřím, že nakonec uspějeme,“ řekl Řehounek.
Podotkl, že jeho předchůdci v roce 2012 na ministerstvu obrany pohořeli.
„Chtěli také celý Červeňák, také operovali veřejným zájmem, ale odpovědí bylo, že cena pozemků je zhruba 43 milionů korun,“ dodal.
Problém je ovšem také v tom, že část pardubické politické i ekologické reprezentace nechce o stavbě propojky mezi Višňovkou a Pardubičkami ani slyšet.
„Radní jdou zatím důsledně jen za svým záměrem vybudovat přes toto území a most Červeňák silniční propojku. Její přínos je přitom i z dopravního hlediska přinejmenším sporný. Skutečně efektivní řešení pro Pardubičky je jedině jejich napojení na rychlodráhu,“ uvedl třeba člen spolku Město na kole a Strany zelených Jakub Kutílek.