Rozjezd Leo Expressu přinesl v regionu problémy, do středy pojede zdarma

  15:06,  aktualizováno  16:07
Až nečekaně v neděli ráno oznámil dopravce na sociálních sítích, že až do středy jezdí cestující na podorlických tratích na účet Leo Expressu. Rozjezd nového dopravce přinesl v regionu ale i komplikace v podobě několika zpožděných vlaků.

Nový regionální vlak Leo Expressu v barvách Pardubického kraje si mohli cestující prohlédnout během prezentační jízdy na začátku listopadu. Vlak jel z Lichkova, přes Jablonné nad Orlicí, Letohrad, Ústí nad Orlicí a Pardubice. | foto: Leo Express

 „Je to naše akce, kterou máme pro všechny cestující jako předvánoční dárek ohlášenou až do středy 18. prosince, aby si mohli vyzkoušet naše služby. Zároveň rozdáváme zdarma cukroví, kávu a čaj,“ řekl mluvčí společnosti Leo Express Emil Sedlařík s tím, že akce platí na všechny vlaky včetně spěšných, které míří až do Prahy.

Čtyřdenní výpadek příjmů však nepůjde za Pardubickým krajem, který je objednavatelem dopravy, ale za dopravcem. Kraj má totiž s dopravcem podepsanou smlouvu, na základě které nese jak riziko příjmů i nákladů sám dopravce.

„Věděli jsme již delší dobu, že jízdné zdarma kolegové připravují,“ řekl tiskový mluvčí Pardubického kraje Dominik Barták.

Rozjezd nového dopravce přinesl ale i komplikace v podobě několika zpožděných vlaků.

„Vyjeli jsme se všemi jednotkami, které jsme původně plánovali nasadit. Problém nastal u Králík ve stoupáních na koncových úsecích, kde motorová jednotka s nižším výkonem v kombinaci s povětrnostními podmínkami musela jet pomaleji a nabírala tak zpoždění,“ dodal Sedlařík k téměř hodinovému zpoždění, které se projevilo i do dalších spojů.

Najděte si spojení přes IDOS.cz

Přesto se dopravce pojistil a až ze Slovenska si vypůjčil od Podvihorlatského železničního spolku dvojici nesmrtelných motoráků 810 v historickém červenobílém nátěru.

Kvůli obavám z prvních dnů zrušil Leo Express bez náhrady také své čtyři komerční spoje LE1232, LE1253, LE1228, LE1243, na kterých nasazuje elektrickou jednotku Stadler Flirt.

„Elektrickou jednotku Flirt včetně pátého záložního motorového vlaku v České Třebové jsme zatím nasazovat nemuseli,“ řekl ke stoprocentní záloze všech spojů Emil Sedlařík.

Autor: