iDNES.cz

Zkratka GG. Nová galerie v Automatických mlýnech odkazuje v logu na cihly

  14:40,  aktualizováno  17. února 8:33
V září letošního roku se veřejnosti otevřou moderní výstavní prostory Gočárovy galerie v bývalých Automatických mlýnech. Navenek se bude galerie identifikovat dvěma písmeny - GG. Nový vizuální styl za 1,4 milionů vzešel z designové soutěže, kterou zaplatil Pardubický kraj.

Do soutěže pořádané organizací Czechdesign se přihlásilo na čtyřicet zájemců. Do užšího kola se dostalo pět účastníků, do druhého potom tři.

Na konci roku odborná komise složená z předních odborníků na grafický design a zástupců galerie vybrala vítězný návrh, za kterým stojí grafičtí designéři Matěj Hanauer a Jan Matoušek.

Vítězný návrh na nový vizuál galerie podle autorů naplňuje představy o vizuální identitě sebevědomé značky a vychází z nezaměnitelné architektury Automatických mlýnů, které projektoval pro bratry Egona a Karla Winternitze architekt Josef Gočár.

Typické režné zdivo z tmavých a světlých cihel, ze kterých byla budova mezi lety 1909 až 1911 vystavěna, se stalo i základem pro nový vizuální styl.

„Východiskem pro nový vizuální styl Gočárovy galerie se stává sama budova Automatických mlýnů. Z ní odvozujeme dílčí principy, historické i typologické odkazy a ve finále i specifickou atmosféru, která bude pro nově umístěnou galerii výrazným a nezaměnitelným znakem,“ objasnil koncept Jan Matoušek.

Zkratka GG odkazuje nejen na nový název galerie, ale i na typické značky, které v minulosti sloužily jako dobrá reklama cihelen. „Základním symbolem nové vizuální identity se stává zkratka GG. Dominantní razítko a středobod všech zpracovávaných materiálů. Odkazuje na historické označování pálených cihel a průmyslovou minulost budovy,“ přiblížil nový styl designér Matěj Hanauer.

Do pardubických mlýnů se začne vozit nábytek, galerie se otevře až za rok

Nový vizuální styl se postupně propíše do všech tiskovin, propagačních předmětů, webových stránek i sociálních sítí Gočárovy galerie.

Podle ředitelky Gočárovy galerie Kláry Zářecké rozhodla o vítězi nezaměnitelnost a komplexnost předloženého návrhu a výborně vedená prezentace směrem k porotě. „Cesta od vypsání soutěže až po vybrání vítěze byla opravdu náročná, zároveň byla pro tým galerie velkou zkušeností,“ zhodnotila několikaměsíční proces ředitelka.

Galerii představí s novým logotypem

Odborná soutěž a implementace nového vizuálního stylu Pardubický kraj vyšla na 1,4 milionu korun.

„Gočárovu galerii chceme představit veřejnosti už s novým logotypem a také celým novým vizuálním stylem. Věřím, že krásně opravená budova mlýnice s charakteristickými červenými a žlutými cihlami a symbolikou vlaštovčích ocasů na střešních římsách bude spolu s písmeny GG novým poznávacím symbolem galerie,“ řekl náměstek hejtmana Pardubického kraje pro investice a kulturu Roman Línek.

Oprava budovy za 361 milionů korun byla dokončena na začátku roku. Teď probíhá stěhování a zařizování interiérů, které má být dokončeno v červnu.

„Budeme se snažit připravit zkušební provoz, chceme si osahat výstavními prostor výstavními intervencemi, přes léto plánujeme vyzkoušet využití edukačního ateliéru a audiovizuálního sálu, abychom věděli, jak technologie fungují,“ uvedla pro ČTK Klára Zářecká.

Oficiální otevření galerie je naplánováno na 8. září. Na podzim by měly být hotové i polytechnické dílny, které zde buduje město.

Autor:
zpět na článek