Prostory pro vyřizování agendy poskytuje město Skuteč, technikou pracoviště vybavilo Ministerstvo vnitra, činnost vykonávají pracovnice Odboru správního Městského úřadu Chrudim.
V rámci pilotního projektu je na pracovišti možné přijímat žádosti o občanské průkazy a vydávat vyhotovené občanské průkazy, na pracovišti nemohou být vyřízeni žadatelé o vydání občanského průkazu vydávaného ve zkrácené lhůtě a žadatelé, u kterých je zjištěn nesoulad v osobních údajích zpracovávaných v informačních systémech, který je třeba řešit na kmenovém pracovišti v Chrudimi.
První výjezd do Skutče se uskutečnil ve čtvrtek 10. listopadu, další „úřední dny občanských průkazů ve Skutči“ jsou v roce 2016 stanoveny na čtvrtky 24. listopadu, 1. prosince a 15. prosince, a to vždy od 12.30 do 17.00 hodin.
„Bez problémů jsme přijali 40 žádostí o občanský průkaz, z toho 37 standardních výměn a tři žádosti o nový občanský průkaz při dovršení 15 let,“ dodala Eva Doležalová, vedoucí Odboru správního.
Pilotní projekt je předpokládán na dobu minimálně 6 měsíců, Chrudim je jedno ze dvou měst v republice, které se ho aktuálně účastní.