K nehodě došlo pár metrů od osobního nádraží při posunu na jedné z výhybek na brněnském zhlaví, kde při výjezdu z depa jednou nápravou vykolejila motorová jednotka Regionova.
Nehoda zkomplikovala zejména provoz vlaků ve směru na Brno. Rychlíky a railjety na trase Praha – Česká Třebová – Brno v České Třebové vůbec nestavěly. Byly odkloněny mimo osobní nádraží po koleji kolem překladiště společnosti Metrans. Vlaky mimořádně zastavovaly ve stanici Ústí nad Orlicí a Svitavy pro přestup cestujících do stanice Česká Třebová.
V úseku Česká Třebová – Svitavy byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Vlaky na trase Praha – Česká Třebová – Olomouc kromě mimořádného zastavování ve stanici Ústí nad Orlicí pro přestup cestujících na vlaky ve směru na Brno zastavovaly v České Třebové bez omezení.
České dráhy na webu uvedly, že ve vlaku nebyl žádný cestující. „Na místě probíhá vyšetřování, zjišťování následků škod, následně nakolejení vozů a oprava kolejiště,“ napsal dopravce. Nehoda se stala v 5:27 hodin, omezení mělo podle původních informací skončit v poledne. Nakonec byl provoz obnoven ve 13:30.
U Kladna vykolejil osobní vlak, najel do spadlého stromu. Provoz stál pět hodin |
Nehodový vlak s jeřábem během dopoledne dostal motorovou jednotku zpět na koleje. Mluvčí drážních hasičů Martin Kavka po poledni sdělil, že výhybka je natolik poškozená, že muselo dojít k její kompletní výměně.
„Když jeřáb nadzvedl vlak, bylo zjištěno, že výhybka nepůjde opravit. Nová bude v provozu nejpozději večer,“ řekl.
Aby mohly vlaky mezi Českou Třebovou a Brnem zastavovat na osobním nádraží a nemusely jezdit oklikou přes nákladové nádraží, železničářům se odpoledne podařilo obnovit provoz po jedné koleji.
„Nicméně neměla by vznikat již žádná zpoždění. Průchodnost trati je dostatečná,“ dodal mluvčí drážních hasičů.
U Rychnova vykolejil osobní vlak. Provoz je omezen do noci |
Podle Martina Drápala z Drážní inspekce nehodu řeší dopravce a provozovatel dráhy. „Je to bez našeho výjezdu. Dali jsme souhlas se započetím odklizovacích prací. Šetření provádí Správa železnic,“ uvedl. Událost se obešla bez zranění.
Příčina vykolejení vlaku je v šetření. „Vyšetřovatelé prověřují verzi, že došlo k prasknutí jazyku výhybky a následnému vykolejení soupravy,“ dodal za Správu železnic Martin Kavka.
Se zastaralostí se jeden z největších železničních uzlů v zemi potýká již několik let. Nebylo by to poprvé, co únava materiálu způsobila v České Třebové problém. V červnu zastavila vlaky porucha zastaralého trakčního vedení. Poslední velká rekonstrukce v České Třebové proběhla v 60. letech minulého století, dnes je dopravní uzel za hranou životnosti. Plánovaná modernizace za téměř 20 miliard by měla začít na přelomu roku.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz