Historický vlak, který vyrazí na svou spanilou jízdu už tuto sobotu, budou tvořit staré vozy bývalé třetí třídy, jakým železničáři říkají Rybáky, ale i historický restaurační vůz.
„Jízdy historických vlaků mezi Břeclaví a Lednicí na jižní Moravě pokračují tuto sobotu jízdou parního vlaku. Tentokrát ale souprava nebude vyjíždět z Břeclavi, ale zájemci se mohou na nostalgickou jízdu vypravit mimořádně z Olomouce a užít si nevšední zážitek z dlouhé projížďky napříč Moravou,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Z olomouckého hlavního nádraží historický expres vyjede v 6:51. „V jeho čele pojede dieselová Bardotka. Přes zastávky v Přerově, Hulíně, Otrokovicích, Starém Městě u Uherského Hradiště a Hodoníně dojede historický vlak do Břeclavi,“ popsala mluvčí.
„Do Lednice už vlak potáhne parní lokomotiva Skaličák. Ta pak podnikne na trase Břeclav – Lednice celkem čtyři jízdy tam i zpět. Závěrečná jízda z Břeclavi do Olomouce proběhne v odpoledních hodinách opět s Bardotkou,“ doplnila.
Parní lokomotiva Skaličak (s označením 433.001) byla vyrobena v roce 1948. „Na rovině utáhly vlak těžký 1 500 tun rychlostí 41 km/h. Jezdily na Moravě i na Slovensku a závěr provozu prožily na bývalé Moravské západní dráze. Odtud pochází jejich krajová přezdívka Skaličák podle Skalice nad Svitavou. Poslední byly zrušeny v roce 1980,“ připomněla Rajnochová.
Dieselová lokomotiva Bardotka (s označením 751.004) má výrazně tvarované čelo z laminátu, jež dalo lokomotivám jméno. „Některé stroje byly v 90. letech rekonstruovány pro elektrické vytápění vlaků a přeznačeny na řadu 749. Charakteristický zvuk motoru k nám jezdí obdivovat nadšenci z celého světa,“ poznamenala Rajnochová.
Výluky na Jesenicku
Od 9. do 18. září musejí cestující počítat s výlukami na Jesenicku. „Na trati číslo 292 Šumperk – Jeseník – Krnov je v plánu nepřetržitá výluka v úseku Hanušovice - Jeseník. Na trati číslo 295 Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku nepřetržitá výluka v celém úseku,“ popsala mluvčí.
Správa železnic bude na zmíněných tratích provádět údržbu a opravu kolejí, opravu mostu a práce na udržení technického stavu trati.
„Po dobu výluk budou všechny vlaky nahrazeny náhradní autobusovou dopravou, která bude organizována podle výlukových jízdních řádů,“ uvedla Rajnochová.
„Upozorňujeme cestující, že náhradní doprava jede v odlišných časech oproti pravidelnému jízdnímu řádu,“ doplnila s tím, že výlukové jízdní řády budou vyvěšeny ve všech stanicích a zastávkách.
1. dubna 2018 |