iDNES.cz

Prostějov kvůli špatnému stavu trvale omezí vjezd na další dva mosty

  4:54
Počet prostějovských mostů, které jsou ve špatném stavu a vyžadují okamžitý zásah, roste. Nejprve loni na začátku roku začal odpadávat beton z jednoho z mostů na estakádě, v průběhu roku pak úřady musely uzavřít rozpadající se most nad dálnicí u Žešova. Nyní se ukázalo, že problémy mají i další dvě přemostění přímo ve městě.

Úřady nově nechtějí pustit těžká nákladní auta na mosty nad říčkou Hloučelou u areálu bývalého OP v městské čtvrti Vrahovice a nad Mlýnským náhonem poblíž hvězdárny u hlavního parku.

„Odbor dopravy obdržel žádost odboru správy a údržby majetku o umístění dopravního značení k omezení hmotnosti motorových vozidel na mostě přes Mlýnský náhon v ulici B. Šmerala z důvodu špatného technického stavu mostu. Písemné připomínky nebo námitky lze podat ve lhůtě 30 dní,“ sdělil vedoucí odboru dopravy na prostějovské radnici Miroslav Nakládal.

Podobné opatření se týká i mostu přes Hloučelu v ulici M. Pujmanové ve Vrahovicích. Zákaz by platil pro všechna vozidla nad 16, respektive 22 tun.

Mluvčí radnice Jana Gáborová potvrdila, že omezení hmotnosti projíždějících vozidel si vyžádaly pravidelné prohlídky obou mostů.

„Stav mostu v ulici M. Pujmanové byl vyhodnocen jako špatný a zároveň podmíněně použitelný. Stav mostu v ulici B. Šmerala je uspokojivý, rovněž podmíněně použitelný,“ řekla mluvčí.

Motoristům žádné nebezpečí nehrozí, ujišťuje radnice

Město už podle ní připravuje plán oprav a letos chce zpracovat projektovou dokumentaci na celkovou rekonstrukci mostu v ulici B. Šmerala s předpokladem provedení oprav v roce 2020.

Rozpadající se mosty

„Stav mostu v ulici M. Pujmanové vyžaduje zatím jen částečnou opravu s doporučením celkové rekonstrukce v termínu do deseti let,“ dodala Gáborová. Náklady podle ní půjdou do milionů.

Mluvčí magistrátu nicméně ubezpečuje, že pracovníci radnice mosty na území Prostějova pravidelně kontrolují a motoristům žádné nebezpečí nehrozí. Stav mostů v majetku města je různý od bezvadného přes dobrý či uspokojivý až po špatný, kdy je použitelný s výhradou.

„Běžné prohlídky se konají jedenkrát ročně, hlavní prohlídky pak v intervalu dvou až šesti let podle stavu daného mostu,“ dodala.

Opravy kromě toho čekají také přemostění na začátku Vrahovické ulice, která se bude letos a v příštím roce opravovat. Součástí akce je i stavba lávky.

„Stavba řeší převedení pěší dopravy přes vodní tok Hloučela novou jednotrámovou konstrukcí z předpjatého betonu,“ sdělil bývalý náměstek primátorky a nyní radní města Zdeněk Fišer. Investice bude okolo čtyř milionů.

Mostů, které potřebují opravy, je víc

Město se zároveň připravuje na opravy jiného mostu přes Hloučelu na frekventované výpadovce na Olomouc.

„Jedná se o vybudování manipulační plochy, která bude sloužit jak pro opravy mostu, tak pro průchod chodců a cyklistů pod rušnou komunikací Olomoucká. Chceme tak eliminovat dopravní nebezpečí pro chodce a cyklisty v této frekventované ulici,“ zdůvodnil akci primátor Prostějova František Jura. Náklady jsou 4,7 milionu.

Rozpadající se prostějovskou estakádu a most nad dálnicí u Žešova silničáři začnou opravovat už letos. Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký potvrdil, že se v současné době dokončuje projektová dokumentace na kompletní rekonstrukci estakády, která je složena ze dvou mostních konstrukcí.

„Pomalu už chystáme soutěž. Jeden most bychom chtěli začít opravovat letos, druhý za rok,“ řekl Studecký. Investice v Žešově bude zhruba 11 milionů korun.

„Závažnost a rozsah závad a poruch nesnese velký odklad a ani částečné opravy. Zbytečný odklad by mohl způsobit navýšení nákladů,“ uzavírá náměstek primátora Jiří Pospíšil.

zpět na článek