Obchodovat začal z pokojíčku, teď staví stanové hotely na Oktoberfestu

Podnikatelský punk. Tak by se dalo mluvit o byznysových začátcích Petra Bouchala. Dnes jeho firma Pebopro působící v řadě zemí v západní Evropě staví stanové hotely na velkých motoristických soutěží či třeba Oktoberfestu a loni vykázala obrat v řádech milionů korun. Peníze pak slouží na investice do vývoje.

Petr Bouchal se svou firmou Pebopro úspěšně podniká po celé západní Evropě. | foto: Stanislav Heloňa, MAFRA

Příběh roku

Petr Bouchal se účastní soutěže EY Podnikatel roku a soutěží i o cenu čtenářů za nejlepší podnikatelský příběh. Hlasovat pro něj můžete v anketě ZDE

Bouchal s podnikáním začínal ze svého dětského pokoje v Opatovicích u Hranic na Přerovsku. Jako dvanáctiletý nakupoval nejrůznější věci na eBay a následně je prodával na českém Aukru. Od patnácti podnikal na otcovo IČO a s nástupem plnoletosti pokračoval už na vlastní triko.

„Já jsem pořád chtěl něco dělat, myslím, že mám velmi obchodního ducha,“ říká o sobě.

První skutečně velký obchod byl nákup a následný prodej deseti tisíc náramkových repelentů proti komárům. Všechny věci buď rovnou přeprodával, nebo je skladoval ve skříni v dětském pokoji.

Pro Petra Bouchala můžete hlasovat v anketě ZDE

Po studiu na Vysokém učení technickém v Brně pak vyrazil na tři měsíce na Nový Zéland.

„Přijel jsem do města Taupo, které bylo celé úplně vyprodané kvůli koncertu, který se konal poblíž. Plno návštěvníků nesehnalo bydlení v okolí a museli dojíždět. Přiletěli totiž jen s příručním zavazadlem a nemohli si vzít s sebou stan. Doma jsem se pak díval, kde jsou podobné problémy,“ popisuje dnes osmadvacetiletý Bouchal, jak se zrodil nápad na stanový hotel.

„Potenciálních akcí bylo více, ekonomický smysl dávala formule 1 a velká cena motocyklů v Rakousku. Koupil jsem stan, peřiny jsem vzal z domu, matraci z kolejí a nafotil to online a za 14 dní jsme prodali čtyřicet stanů, které jsme ale ještě ani neměli.“

Vyvíjí vlastní záchody i stany, důraz klade mimo jiné na ekologii

To bylo před třemi lety. Od té doby řada věcí změnila. „Na Oktoberfestu jsme měli největší ubytovací kapacitu z celého Mnichova,“ zmiňuje jeden z posledních úspěchů mladý podnikatel.

Pebopro dnes zaměstnává osm lidí, najímá desítky brigádníků, na akce vozí stovky stanů a dalšího vybavení ve čtyřech kamionech a vydělané peníze obratem investuje do vývoje.

„Teď vyvíjíme vlastní záchody, jelikož ty, co jsou na trhu, neodpovídají našim požadavkům, zejména spotřeba vody. A pokud to umí, tak jsou předražené. Dále vyvíjíme vlastní stany a hledáme výrobce,“ říká Petr Bouchal.

Důležitá je pro něj také ekologie, ve stanech a přidružené kuchyni omezují plasty, příbory jsou dřevěné a například do Belgie posílají kamiony s materiálem vlakem. Právě logistika je často největší výzvou.

„Nejnáročnější je, aby vše bylo ve správný čas, na správném místě a hlavně v požadované kvalitě,“ popisuje Bouchal, který se ze skříně v dětském pokoji jako provizorního skladu posunul o kus dál.

„Máme pronajaté dva sklady, jeden u Brna a druhý v Opatovicích. Chceme teď budovat vlastní sklad, ideálně v Olomouci,“ nastínil.

Autor: