Nákladní vozy nad 12 tun nebudou nově smět projíždět mimo jiné ve čtvrti Holice ulicemi Keplerova, Brunclíkova, Sladkovského a Holická, ve čtvrtích Nové Sady a Povel pak ulicemi Střední a Dolní Novosadská, Rooseveltova a Schweitzerova. Kromě toho také ve Slavoníně po Jižní, Slavonínské a Zolově a rovněž v ulicích Jilemnického a Štúrova v místní části Nedvězí.
Podívejte se, kudy už nebudou moci projíždět kamiony |
„O zamezení tranzitních jízd těžkých nákladních aut jednou z nejhustěji osídlených částí Olomouce nás už dříve žádaly příslušné komise městských částí i jednotliví občané,“ uvedl primátor Miroslav Žbánek.
„Náš postup koordinujeme s krajem. Nové opatření navazuje na již provedené omezení v obcích jižně od Olomouce, které začalo platit na konci minulého roku,“ doplnil náměstek primátora Martin Major.
Kamiony tak z Olomouce nesmějí projíždět například po silnic II/435 přes Kožušany-Tážaly a Dub nad Moravou do Tovačova.
Další má být průtah a Erenburgova ulice
Olomouc se snaží vytlačit těžkou tranzitní dopravu z ulic s obytnou zástavbou už řadu let. Pro vozy nad 12 tun je od roku 2009 uzavřena ulice Foersterova, na konci roku 2016 byl omezen vjezd nákladní dopravy nad 6 tun do centra města a o rok později přibylo omezení průjezdu aut nad 12 tun ulicí Hamerskou.
Další na řadě má být celý průtah městem. „Město se nadále, i přes nesouhlas ministerstva dopravy, snaží omezit nákladní tranzitní dopravu v ulicích Brněnská a Velkomoravská. To jsou ale silnice I. třídy ve vlastnictví státu,“ vysvětlil Žbánek.
Dlouhodobě panují problémy i v ulici Erenburgova, kde v minulosti dokonce tamní obyvatelé už hrozili protestním zablokováním dopravy.
„Zde ale narážíme na podmiňující stanovisko dopravního inspektorátu policie, který požaduje nejprve vybudování pátého ramene na okružní křižovatce u Globusu,“ nastínil Major.
Tuto podmínku odůvodňují policisté tím, že zatím neexistuje vhodná objízdná trasa, která by nezatížila jinou část města nebo některou z okolních obcí, zejména Křelov.