Na stavbě dálnice D55 z Olomouce do Kokor a zpět se už stavaři zkraje srpna pustili do betonáže.
„Míchačky se vystřídaly jedna za druhou z důvodu betonáže nepřehlédnutelného ekoduktu a hlavní trasy, kde už probíhají také dilatační řezy (spáry) proti praskání vozovky při změnách teplot. Stavba pokračuje dle harmonogramu a bude zprovozněna letos v prosinci,“ naznačil Miroslav Mazal z ŘSD.
Na úseku mezi Kokory a Přerovem už podle ŘSD Dopravní a energetický stavební úřad již zahájil řízení o povolení stavby.
„Pro dálnici D55 z Kokor do Přerova máme vykoupeno 95 % pozemků trvalého záboru a v září plánujeme zahájení záchranného archeologického výzkumu,“ poznamenal Mazal.
Nový úsek naváže v Přerově na D1, v Kokorech na úsek D55 z Olomouce, který se otevře letos.
Rudý jako Golden Gate Bridge. Nový most v Napajedlích získává svůj výrazný oblouk![]() |
ŘSD již zároveň dokončilo dvě větší soutěže na přípravu celého území. Záchranný archeologický průzkum za 51 milionů korun provede Archeologické centrum Olomouc.
„Zakázku na přípravu území pro archeology a vybudování konsolidačního násypu budoucí vysokorychlostní tratě získala za 23,5 milionu korun společnost FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby,“ uvedl Mazal.
V soutěži bylo jedenáct uchazečů. „Aktuální odhadovaná cena stavby je 2,197 miliardy korun. ŘSD zatím soutěž na zhotovitele nevypsalo, je ale již odevzdán koncept zadávací dokumentace,“ doplnil.
Příprava D55 z Kokor do Přerova byla komplikovaná a nabrala zhruba dvouletý skluz. Soud totiž při projednávání žaloby obce Rokytnice prohlásil za neplatné územní rozhodnutí na tento projekt. Nejvyšší správní soud však v roce 2021 rozhodnutí krajského soudu zrušil. Obec Rokytnice se posléze dohodla s úřady a ŘSD na kompenzacích za stavbu dálnice D55, která povede v její blízkosti, a žalobu stáhla.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz



