Na cyklostezce, která u Olomouce ukončí riskování lidí na trati, přibyla lávka

  18:10
Čtyřiadvacetimetrová lávka se dnes vznášela vzduchem u Olomouce, kde nyní vzniká nová cyklostezka propojující čtvrť Černovír se sousední obcí Štěpánov, konkrétně její místní částí Březce. Nová stezka pro pěší a cyklisty má mimo jiné po letech ukončit riskování lidí, kteří přebíhají přes frekventovaný železniční koridor na Prahu.

Budoucí téměř čtyři kilometry dlouhá cyklostezka, jež vede souběžně s železniční tratí, musí na své trase hned na několika místech překonat vodní toky. Konkrétně Trusovický potok, říčku Grygavu a Sitku.

„V místě podél Trusovického potoka stezka musí překonat zároveň i trať. Bude zde tak zajištěn bezpečný průjezd pro cyklisty a průchod pro pěší,“ podotkl městský cyklokoordinátor Stanislav Losert.

Stavba páteřní cyklostezky zasahuje do katastru celkem čtyř obcí. Pomůže Olomouci, Štěpánovu a částečně i Chomoutovu. Úsek podél železnice se u Chomoutovského jezera napojí na stávající místní cestu. Všechny obce se na stavbě za 88 milionů korun podílejí společně, investorem je Mikroregion Šternbersko.

„Na území města Olomouce má budovaná část cyklostezky délku 736 metrů a přijde na 5,6 milionu korun. S náklady na její realizaci nám pomáhají dotace z Integrovaného regionálního operačního programu a Státního fondu dopravní infrastruktury,“ popsal náměstek primátora Tomáš Pejpek.

Síť cyklostezek roste, jízda na kole po Hané má být nejbezpečnější v zemi

Součástí celé trasy je také větev cyklostezky k Hromovu dubu a k lávce přes Sitku, kterou město dokončilo už v srpnu 2021, a dále k mostu přes Oskavu. Délka cyklostezky podél železnice je 2,9 kilometru, větve k dubu a lávce přes Sitku až k mostu přes Oskavu pak 800 metrů.

„Stezka umožní nejen bezpečné propojení mezi Černovírem a Štěpánovem včetně napojení Chomoutova, ale také přímé propojení s frekventovanou nadregionální cyklostezkou Hvězdná. A to následným vybudováním podjezdu pro chodce a cyklisty pod železniční tratí,“ doplnil Pejpek s tím, že stavební práce na celé trase mají být dokončeny nejpozději v listopadu.

Po letech tak skončí riskování chodců a cyklistů, kteří přebíhají přes frekventovaný železniční koridor na Prahu, aby se dostali k cestě vedoucí po druhé straně. Vlaky zde přitom jezdí až rychlostí až 160 kilometrů v hodině.

Autor: