Hluk z tramvají v ostravském Zábřehu ztiší nová trať i travní koberce

  8:28
Tramvajová trať v Ostravě-Zábřehu bude tišší. Dopravní podnik ji na závěr rekonstrukce za 125 milionů korun nechává osadit pásy předpěstovaných travních koberců.

Dopravní podnik Ostrava tramvajovou trať v ostravské části Výškovice zcela rekonstruoval. | foto: Dopravní podnik Ostrava

„Práce, které potrvají ještě několik dní, ukončí téměř rok trvající opravy Výškovické ulice. Ve spojení s modernizovanou tratí s antivibračními prvky pomůže nový vegetační kryt ztišit hluk z tramvajové dopravy. Travnatý porost navíc sníží prašnost z okolí,“ uvedla mluvčí Dopravního podniku Ostrava (DPO) Tereza Šnoblová.

Připomněla, že na konci dubna město převzalo od dodavatele zmodernizovanou křižovatku včetně nových zastávek a tramvajových nástupišť u obchodního centra Kotva.

Po ozelenění převezme DPO i dva na sebe navazující úseky dvojkolejné tramvajové trati dlouhé 983 metry. 

Původní koleje upevněné pražci ve štěrkovém podloží nahradila pevná jízdní dráha. Kolejnice sedí na betonovém roštu, který snižuje hluk, zvyšuje stabilitu vozu a vytváří lepší podmínky pro zeleň.

„Snažíme se být nejmodernějším dopravním podnikem v České republice. To znamená mít nejen nejmodernější a nejekologičtější vozový park, ale také nutnost investovat do dopravních cest,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys. 

Podotkl, že pevná jízdní dráha má mnohem delší životnost a zatravněné úseky zachycují polétavý prach z okolní automobilové dopravy.

Autor: