Nahlášené výmoly zůstaly po týdnu bez oprav. Zatím řešíme horší, zní od cestářů

Více výtluků než obvykle musejí po letošní zimě řešit silničáři v Moravskoslezském kraji. Stav silnic monitorují převážně vlastními silami. Jaké to ale je, když se sami rozhodnete nahlásit díru v silnici, kolem které jezdíte? Členové redakce zkusili oznámit tři výtluky a čekali, jak dlouho potrvá, než se s daným místem bude něco dít.

Nebezpečně vypadající díra na sjezdu z Rudné na Místeckou v Ostravě | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Jednalo se o dvě díry v Ostravě, jedna na křižovatce Hornopolní ulice s Českobratrskou před budovou bývalého pivovaru, druhá na Rudné na sjezdu na Místeckou, a třetí se nachází na Opavsku na silnici mezi Hájem ve Slezsku a Velkou Polomí. Všechny výtluky nahlásila MF DNES telefonicky na dispečink daného správce komunikace na začátku minulého týdne. A výsledek? Dané díry na cestách zůstávají po týdnu a půl nadále.

Výmol na křižovatce Hornopolní a Českobratrské ulice oznámila redakce Ostravským komunikacím. Najít číslo na dispečink bylo snadné, odezva pracovníka na telefonu byla vstřícná a profesionální. A proč zatím zůstala díra bez záplaty?

„Dispečer zprávu podle našich záznamů přijal a na uvedeném místě následně vyhledal výtluk. Podle naší fotodokumentace jde o takový, který se neřadí mezi nejzávažnější. Jeho průměr je 20 až 30 centimetrů. Hloubka je malá. Tento výtluk se tedy neřadí mezi problémy závažně ohrožující dopravní provoz. Omezení dopravního provozu značením v daném místě proto zatím nebylo nutné,“ objasnila mluvčí Ostravských komunikací Eva Kijonková s tím, že zásah v daném místě je plánován po opravách problémovějších úseků.

Zatím se čekalo na rozjezd obaloven

„Navíc první výrobna asfaltu se v Ostravě rozjela teprve 7. března. Do té doby pracovaly Ostravské komunikace za využití technologie termoboxu a prioritu měly nejzávažnější problémy. Nabíhající provoz obaloven nyní práce na výtlucích postupně zrychluje,“ uvedla.

Výtluk na silnici mezi Hájem ve Slezsku a Velkou Polomí oznámili redaktoři krajské správě silnic. Telefon na dispečink na opavské středisko bylo opět jednoduché najít, ochotná dispečerka oznámila, že informaci předá na cestmistrovství v Hrabyni, pod které daný úsek spadá. I zde zatím výtluk zůstává bez opravy. „Daný úsek jsme zkontrolovali a označili značkami upozorňujícími na nerovnost na vozovce. Vzhledem k množství výtluků, které po letošní zimě jsou, opravujeme nejprve nejkritičtější úseky, na tento se tedy dostane až později,“ vysvětlil vedoucí cestmistrovství Hrabyně Michal Kašný.

Přiblížil i klíč, podle něhož postupné opravy probíhají. „Díra se posuzuje podle toho, zda se nachází v jízdní stopě, či mimo ni, zda má ostré okraje nebo jak je hluboká, čili nakolik ohrožuje bezpečnost provozu. Řešíme i další věci, teď například s hasiči ořez nebezpečných stromů. Vždy musíme posoudit, kde je situace kritičtější a co udělat přednostně.“

Nejhůře zimu odnášejí silnice na Bruntálsku, některé připomínají tankodrom

Třetí výtluk, který se nachází v Ostravě na sjezdu z Rudné na Místeckou, MF DNES nahlásila na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Zde to bylo nejsložitější, až po několika telefonátech se podařilo dovolat člověku, který se výmolem začal zabývat. Také zde je výtluk neopravený, navíc bez varovných značek.

Na konkrétní dotaz ohledně zmíněného výtluku zatím ŘSD neodpovědělo, již dříve však jeho regionální mluvčí Miroslav Mazal uvedl: „Harmonogram finálních oprav bude stanoven po zahájení stavební sezony, kdy dojde k obnově činnosti většiny výroben asfaltových směsí. V současné době práce na některých úsecích již probíhají, nicméně rozsah a umístění těchto úseků jsou limitovány dojezdovou vzdáleností od výrobny asfaltových směsí.“

9. března 2024