„Významná část obyvatel Karvinska denně dojíždí za prací do Ostravy, což se potvrdilo kolapsem v Rudné ulici u Šenova, tedy na hlavním tahu mezi Havířovem a Ostravou,“ tvrdí zástupci svazku.
Například místostarosta Orlové doplňuje, že po konci dolů si řada obyvatel města našla práci v průmyslových zónách na Ostravsku. „Není možné, aby cestou do zaměstnání uvázli v ranním kolapsu a přišli pozdě do práce,“ podotkl Miroslav Koláček.
Potíže nastoupit včas na směnu mělo z Karvinska například několik zaměstnanců společnosti Vítkovice Cylinders, jak v pondělí potvrdila mluvčí firmy Eva Kijonková.
„Na hranicích okresů Karviná a Opava s Ostravou nám zůstal v koloně vedoucí provozu a asi deset zaměstnanců,“ řekla Kijonková.
Podle předsedy představenstva svazku a zároveň starosty Horní Suché Jana Lipnera jsou oba regiony úzce propojeny.
„Okres Karviná tvoří s Ostravou jednu hustě zalidněnou aglomeraci, kde mezi obcemi obou okresů nejsou prakticky zastavěné proluky. Celá řada institucí a úřadů je pro jejich obyvatele společná,“ popisuje.
Sdružení připomíná, že výjimku z vládního nařízení dostali například na Plzeňsku a Brněnsku. „Otevřené cestování mezi našimi okresy považujeme za životně důležitější než například to, že obyvatelům města Plzně výjimka umožňuje vyjet na nákupy do hypermarketu Globus,“ píše se v dopise.
Policisté, kteří měli silniční kontroly na hranicích okresů na starosti, v pondělí oznámili, že řidiči musejí počítat s mírným zdržením.
Situace ve zmíněné Rudné ulici nicméně podle nich ani ve čtvrtek nijak nevybočovala. „Na silnici nejsou žádné závažnější dopravní komplikace,“ podotkla policejní mluvčí Soňa Štětínská.