„Zprovoznění železniční trati vítáme, netrpělivě na to čekaly především firmy, jejichž výroba je na železniční dopravě závislá,“ uvedla mluvčí Krnova Dita Círová.
Pro dopravu mezi Krnovem a Bruntálem je železniční spojení podle zástupců města klíčové. „Jeho výpadek výrazně pocítili bruntálští pacienti krnovské nemocnice, stejně jako dojíždějící zaměstnanci podniků nebo středoškoláci z obou měst. Na opětovné zprovoznění tratě jsme netrpělivě čekali,“ doplnil starosta Bruntálu Martin Henč.
Voda z mostu kompletně strhla koleje
Nejvíce práce si podle zástupců Správy železnic vyžádala oprava železničního mostu v jižní části Krnova.
„Úsek mezi Krnovem a Branticemi, odkud se pak dále jezdí na Bruntál a Olomouc, patřil mezi ty, které povodně poškodily výrazněji. Největší rozsah oprav si vyžádal most přes mlýnský náhon v Krnově. Voda z něj zcela odplavila koleje, zbyla jen rámová konstrukce mostu,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
S omezeními při cestování na této trati dál na Olomouc však musí cestující počítat i v následujících dnech. Ode dneška do 13. prosince platí výluka v úseku Moravský Beroun–Olomouc, která se dotkne většiny vlakových spojů.
Vlaky se postupně vrátí i na další železniční tratě. „Na začátku příštího týdne se očekává obnovení úseku z Krnova k hranicím s Polskem, další tratě jako Krnov–Skrochovice či úzkokolejka Třemešná–Osoblaha budou zprovozněny v prosinci,“ sdělila Frýbová.
Největší škody? Mezi Krnovem a Úvalnem
Z Krnova do Jindřichova ve Slezsku železničáři provoz obnoví v úterý 3. prosince. Dál do Jeseníku ale i nadále budou cestující vozit náhradní autobusy. Z Krnova do Opavy vlaky poprvé vyrazí s novým jízdním řádem v neděli 15. prosince.
Zářijová povodeň způsobila na železniční infrastruktuře na Krnovsku obrovské škody. „Ty největší správci železnice hlásí v traťovém úseku Krnov–Úvalno,“ upřesnila mluvčí města Círová. Komplexní oprava tratí na Krnovsku si podle Správy železnic vyžádá investice ve výši více než 220 milionů korun bez DPH.