Zrychlení neprošlo, mezi Ostravou a Havířovem zůstává devadesátka

  11:20
Řidiči při jízdě po silnici I/11 mezi Ostravou a Havířovem nebudou moci zrychlit z devadesátky na stodesítku. O setrvání současného limitu rozhodlo Ředitelství silnic a dálnic a v nejbližších letech se zřejmě ani nepočítá se změnou.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Martin Stolař, MAFRA

Přitom se už zdálo, že plánovanému zrychlení na komunikaci se dvěma pruhy v každém směru jízdy nic nebrání. Podél silnice stojí plot, který má zabránit střetům se zvěří, na některých úsecích se objevila nová svodidla a silničáři také někde pokládali čerstvý asfaltový povrch.

Ale nakonec je skutečnost odlišná. „Se zvýšením rychlosti tam nepočítáme, a to vzhledem k dopravním deficitům této silnice, například nevyhovuje délka připojovacích pruhů. Dalším důvodem je i požadavek Šenova na vybudování lávky přes tuto komunikaci,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Dodala, že v Moravskoslezském kraji se nikde jinde o zvýšení či snížení rychlosti také neuvažuje.

Starosta: Bez cyklistů a protihlukové stěny

Šenovský starosta Jan Blažek potvrdil, že se zvýšením rychlosti na 110 km/h zatím nesouhlasí. „Většina řidičů tam už nyní jezdí stodesítkou. Pokud by byla povolena, tito řidiči budou automaticky jezdit sto třicet,“ konstatoval.

Poukázal také na fakt, že při povolení vyšší rychlosti by na vozovku nemohli cyklisté. „V současné době nejsou v dané lokalitě vybudovány cyklotrasy, které by umožňovaly dostat se bezpečně z jedné strany silnice na druhou stranu a zároveň odklonily i dopravu z navazujících silnic druhé třídy,“ doplnil Blažek. 

Zmínil také, že navzdory novému oplocení tam stejně dochází ke střetům se zvěří. „Například sražený los zhruba před dvěma měsíci,“ poznamenal. Dodal, že souhlas se stavbou oplocení vydali jen s podmínkou vybudování protihlukové stěny v úseku, kde stojí rodinné domky, což se nakonec nestalo.

Primátor Havířova: Nikdo s námi nejednal

„Pokud budou vytvořeny odpovídající podmínky, potom nebudu proti zvýšení rychlosti,“ zakončil starosta Šenova.

Naopak starosta ostravského obvodu Radvanice a Bartovice Aleš Boháč si zvýšení povolené rychlosti přál. „Rychlejší spojení by motivovalo k využití této silnice více řidičů a tím by mohlo dojít ke snížení dopravy na silnicích procházejících v blízkosti obydlí,“ poukázal.

Primátora Havířova Josefa Bělicu pak rozhodnutí Ředitelství silnic a dálnic překvapilo. „Předpokládali jsme úpravu rychlosti, ale nikdo s námi nejednal,“ řekl.

Silnice I/11 tvoří velmi frekventovanou spojnici Ostravy a Havířova - dvou nejlidnatějších měst Moravskoslezského kraje.

Silnice I/11 tvoří velmi frekventovanou spojnici Ostravy a Havířova - dvou nejlidnatějších měst Moravskoslezského kraje.

Mapy poskytuje freytag & berndt. © freytag & berndt, SHOCart, přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost také vytváří knižní sérii Toulavá kamera s tipy na výlety po celém Česku, která je ideálním dárkem pro obdivovatele krás naší vlasti.

Autor: