iDNES.cz

Ostrava váhala, nakonec ale finančně podpoří sdílená kola i v příštím roce

  9:26
Přesto, či právě proto, že sdílená kola slaví v Ostravě úspěch – lidé na nich letos ujedou půl milionu kilometrů, radní města váhali, zda by měli jejich provoz podpořit i příští rok veřejnými penězi. Nakonec se rozhodli, že ano.

Ostrava i v příštím roce podpoří sdílená kola. | foto: Nextbike

Už schválili soutěž na provozovatele takzvaného bikesharingu, a dokonce nabízejí víc peněz než letos. 

„Naším cílem je, aby se provozovatelé sdílených kol uživili sami, případně s pomocí sponzorů, ale bez dotací z rozpočtu města. Třeba společnost Rekola, která v Ostravě loni začala jako první, už se bez naší podpory obejde. Růžová kola ale provozuje pouze v centru a jen 130, kdežto firma Nextbike, která provozuje modrá kola s podporou města, jich nabízí 600, a to i ve Slezské Ostravě, Porubě, Jihu či Vítkovicích. My chceme, ať je ve městě kol i stanic ještě víc,“ vysvětlil primátor Tomáš Macura důvody, proč Ostrava podpoří bikesharing také příští rok, ale patrně již naposledy.

„Letos přispíváme společnosti Nextbike na každou výpůjčku vysoutěženou částkou 9 korun 50 haléřů. Celkem jde zatím o 3,2 milionu. Sezona ale pokračuje a skončí podle počasí, nejpozději 15. prosince. Podle smlouvy letos zaplatíme provozovateli maximálně 4,5 milionu korun. Příští rok by to mohlo být až dvojnásobně více, ale podmínkou je, že provozovatel nabídne 900 kol a stanice budou i v obvodech, kde dosud nejsou,“ uvedla náměstkyně primátora Kateřina Šebestová. 

Podotkla, že 33 361 uživatelů modrých kol ujelo od letošního dubna do září 405 180 kilometrů. Z toho 90 procent jízd bylo do 15 minut, lidé za ně tedy neplatili, cestovali na útraty města a firmy.

Podle radních by Ostrava mohla příští rok dát na provoz kol až deset milionů, na jednu jízdu nejvýše 12 korun. „Věřím, že vysoutěžíme nižší částky. Celkové náklady odhaduji na osm milionů,“ upřesnila Šebestová. Nabídky na provoz sdílených kol přijímá město do 7. listopadu.

zpět na článek