V Bruntále s nadějí, u Karviné s průtahy. Průmyslové zóny slibují tisíce míst

  15:12
Vedle stavby východního obchvatu města, který by měl snížit dopravní zatížení v podstatné části Bruntálu, musejí místní obyvatelé v současnosti počítat i s budováním napojení průmyslové zóny. To je chystané právě v blízkosti trasy obchvatu. Nové zóny vznikají i v dalších lokalitách moravskoslezského regionu.

Vizualizace haly v nové průmyslové zóně Urbanity Campus v Bruntále. (29. ledna 2025) | foto: Urbanity

„Loni v červnu jsme získali stavební povolení na výstavbu výrobního kampusu v průmyslovém brownfieldu v Bruntále, nyní jsme zahájili práce na výstavbě nové silnice v ulici V Táboře,“ přiblížila posun v přípravách průmyslové zóny Denisa Krejčová ze společnosti Urbanity, která novou průmyslovou zónu v Bruntále staví.

Nová silnice by měla odklonit dopravu z rezidenční oblasti a vedle očekávaného zklidnění provozu se místní mohou těšit i na novou autobusovou zastávku.

„Výstavba výrobního kampusu nabídne místním zapojení do projektů mezinárodních společností,“ komentoval plány firmy Roland Hofman, spoluzakladatel společnosti Urbanity.

Pro Bruntál by měl být podobný projekt velkou pomocí, okres patří k nezaměstnaností nejpostiženějším regionům v republice. Například na konci prosince dosáhl zdejší podíl nezaměstnaných 8,1 procenta.

U mošnovského letiště až dva tisíce míst

„Přemění se zde celá městská část ohraničená z jedné strany silnicí I/11 a z druhé železniční tratí Olomouc – Opava východ,“ popsal chystané změny starosta Bruntálu Martin Henč.

„Věřím, že realizace Urbanity Campusu Bruntál bude impulzem taktéž pro rozvoj sociální infrastruktury. Velmi stojím o to, aby Bruntál mohl být příkladem pro ostatní města,“ doplnil starosta.

Více než dva tisíce pracovních míst by měla přinést průmyslová zóna Panattoni Park Ostrava Airport, jejíž základní přípravu nyní dokončila stejnojmenná společnost.

„Na pozemku o rozloze 38 hektarů vznikne do konce roku 2026 průmyslová hala o celkové užitné ploše 115 tisíc metrů čtverečních,“ přiblížil plánovaný rozsah zóny PR manažer společnosti Panattoni Karel Taschner s tím, že dokončení stavby je plánováno na rok 2026.

„Osobně mě těší, že se podařilo úspěšně dokončit odkup pozemku a budeme schopni i nadále participovat na ekonomické transformaci a rozvoji letiště Leoše Janáčka v Mošnově, ale i celého kraje,“ dodal Matěj Hejma zastávající ve společnosti Panattoni pozici regional development director.

Na vzniku dalšího průmyslového parku v Mošnově by mělo profitovat i nedaleké krajské město.

Spása, či nevkus? Plánované haly poblíž Šikmého kostela u Karviné budí emoce

„Ač se může zdát neobvyklé, že se Ostrava intenzivně angažuje v mošnovské průmyslové zóně, argumentem pro jsou očekávané dopady a důsledky pro Ostravu, jako je například zvýšení zaměstnanosti, a jak doufám, rovněž vytvoření kvalitních pracovních míst. To s sebou přináší i růst ekonomický, více peněz v regionu a potenciál pro další rozvoj firem, ostravských i mimoostravských,“ přivítal postup v přípravách ostravský primátor Jan Dohnal.

Spíše s problémy se nyní potýká podobný projekt stejné společnosti, a to Panattoni Smart Park Karviná. Ministerstvo životního prostředí minulý týden ukončilo posuzování vlivu na životní prostředí u tohoto záměru.

„Ministerstvo obdrželo žádost oznamovatele záměru ‚Panattoni Smart Park Karviná‘ o ukončení posuzování vlivů tohoto záměru na životní prostředí z důvodu potřeby doplnění oznámení o nově zjištěné skutečnosti,“ informoval o ukončení příprav studie EIA ředitel odboru výkonu státní správy Tomislav Střelec.