Kdy bude smlouva podepsána, zatím není jasné. „Máme teď úplně jiné starosti, řešíme zcela jiné věci. A stejně na tom jsou i na kraji,“ přiblížil popovodňovou situaci v osoblažském výběžku Mojmír Pargač, starosta Slezských Rudoltic a zároveň zástupce Osoblažské úzkorozchodné dráhy, která má dopravu na úzkokolejce převzít.
Původně měla být smlouva o zajištění dopravní obslužnosti podepsána ve čtvrtek 19. září, to už ale bylo jasné, že se region musí připravovat na hrozící povodně, proto z plánovaného ceremoniálu sešlo.
„Kvůli mimořádné situaci, která poškodila i trať Třemešná ve Slezsku – Osoblaha, smlouva zatím podepsána nebyla,“ informovala mluvčí krajského úřadu Nikola Birklenová.
Kdy se tak stane a podepíše se dohoda o tom, že kompletní provozování Osoblažky převezme místní provozovatel, není zatím podle ní rozhodnuto.
Popovodňovým opravám by to však bránit nemělo. „V současné době Správa železnic monitoruje a vyčísluje škody, které velká voda způsobila na tratích v kraji. Také se odhaduje potřebný čas na jejich opravu a možnost obnovení provozu. Vzhledem k rozsahu škod na území kraje nejsou dosud všechny tratě zmonitorovány,“ doplnila mluvčí kraje. „Proto zatím nebylo o způsobu zajištění provozu na předmětné trati rozhodnuto.“
Extrémní deště a povodně 2024 |
Provoz na úzkokolejce je nyní po povodních až do odvolání přerušen, dopravu zajišťují autobusy. Samotná trať je na mnoha místech podmáčená, podemletá a zatarasená značným množstvím popadaných stromů.
Samotná nádraží nebyla přímo zasažena, lidé ale museli čerpat vodu z některých sklepů. „Stále podrobně zjišťujeme rozsah pošk
Na co zírá mašinfíra
Sledovat další díly na iDNES.tvození. Zatím tak není jasné, kdy se provoz vrátí,“ popsala stále složitou situaci na Osoblažce Nela Eberl Friebová, mluvčí Správy železnic, která má údržbu tratě na starosti.