iDNES.cz

Osoblažská úzkokolejka vyjede výrazně později, i s opraveným štokrem

  9:12
Oprava symbolu Osoblažské úzkokolejky, parní lokomotivy Malý štokr, spěje ke konci. Nadšenci ze Slezských zemských drah ji kompletují v areálu bývalého krnovského depa a 20. června by měla zahájit sezonu na trati. Ta se na takzvané Osoblažce letos kvůli epidemii koronaviru opozdí o téměř dva měsíce.

Malý Štokr, lokomotiva U57.001, ve stanici Osoblaha je připraven k jízdě do Třemešné ve Slezsku. | foto: Jakub Vrána, iDNES.cz

„Pokud se nic nezmění, první parní vlak na trať vyjede 20. června. Sezonu bychom začali už s opravenou lokomotivou,“ potvrdil David Chovančík ze Slezských zemských drah.

Malý štokr, který vyrobila před více než sedmdesáti lety plzeňská Škodovka a jenž v letech 1949 až 1976 jezdil na úzkokolejkách v Bosně a Hercegovině, je po opravě kotle i dalších zásadních částí. 

Kotel už je zpátky v rámu a zatepluje se, lokomotivu pak čeká kompletování. Musí se dosadit přístroje, ovládací prvky, zařízení i jejich vedení.

Slezské zemské dráhy také chystají opatření kvůli koronaviru. „Zajišťujeme dezinfekci a jednorázové rukavice, řešíme i kapacitu vlaku a odbavování cestujících. Máme na stole mnoho variant způsobu odbavení,“ dodal Chovančík.

Původně měl první vlak vyjet v pátek 8. května. Ztrátu dráhy vyčíslí po skončení sezony.

Na co zírá mašinfíra

Sledovat další díly na iDNES.tv
Autor:
zpět na článek