Stavba obchvatu začne příští rok a první auta by na něj měla vyjet za čtyři roky.
„Odstranění dřevin včetně základního vytyčení obvodu stavby začne ještě v tomto roce. Aktuálně vyhodnocujeme nabídky pěti dodavatelů. Spolu s přípravou území stavby probíhá dokončení zadávací dokumentace určené pro výběr zhotovitele,“ informoval krajský mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Miroslav Mazal.
Téměř před koncem je výkup pozemků a majetkoprávní vypořádání, k dořešení chybí poslední list vlastnictví. Ačkoliv ŘSD zahájení stavby o rok posunulo, fakticky se nic nemění.
„Původně avizovaný rok 2023 počítal s kácením a vytyčením jako součástí celkové stavby. Nyní jsou tyto dvě představební aktivity zajištěny samostatně,“ vysvětlil Mazal.
Dva a půl tisíce kamionů už ne přes město
Město Bruntál na obchvat naváže další infrastrukturu. „Důležitá je koordinace stavby obchvatu s projektovou přípravou další významné stavby, a to připojení severní průmyslové zóny novou komunikací mimo obytnou část města,“ uvedl místostarosta Bruntálu Petr Rys.
Stavba východního obchvatu Bruntálu potrvá tři stavební sezony. Téměř pětikilometrová trasa se napojí na silnici I/45 vedoucí do Bruntálu od Olomouce a obkrouží město z východu až k Oborné. Mimoúrovňová křižovatka jej propojí se silnicí I/11, jež vede do Opavy.
Teď procházejí významné tranzitní trasy přímo středem Bruntálu, kde se spojují silnice I/11 a I/45. Centrem denně projíždí 14 tisíc aut, z toho na dva a půl tisíce kamionů. Obchvat odvede provoz ve směrech na Olomouc a Krnov.